Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Lägsta ordervärden för fri frakt och sena leveranser är några av de saker som gör att kunderna inte kommer tillbaka.

Annons
Annons
RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

Den nya e-handelssatsningen har enligt modekoncernen ingen direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer.

1
Tung <nobr>e-handelsjury</nobr> under Emeets prisutdelning

Tung e-handelsjury under Emeets prisutdelning

Hur kundvänliga är egentligen e-handlarna?

Robby är nästa företag att lansera <nobr>e-handelsrobotar</nobr>

Robby är nästa företag att lansera e-handelsrobotar

Företagen som vill revolutionera e-handelsleveransen på olika vis blir allt fler.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Inför Stockholms modevecka inleder det svenska varumärket GRETA GRAM ett samarbete med Tradera som gör det möjligt att buda på utvalda plagg direkt efter visningen.

Starweb först ut med Babs Paylinks e-handelslösning

Babs Paylink rullar ut en ny lösning som gör det möjligt att ha samma leverantör för betalningar i alla kanaler.

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

En ny rapport beskriver Sverige som det land där konstauktionerna på nätet kommit allra längst.

Annons
Annons

Klarna och Hogia lanserar ny lösning för butikshandeln

Det svenska betalbolaget utökar sin satsning på den fysiska handeln med nytt samarbete.

Resurs Bank <nobr>e-handelssatsar</nobr> med rekrytering från Tretti.se

Resurs Bank e-handelssatsar med rekrytering från Tretti.se

Mikael Kehler lämnar Qliro Group för att hitta fler e-handelskunder till Resurs Banks betallösning för e-handel.

Svensk e-handlare lanserar unik 3D-funktion för kunderna

Svensk e-handlare lanserar unik 3D-funktion för kunderna

Räckesbutiken har uppdaterat sin sajt med ett 3D-vertyg för att göra det enklare för kunden att beställa.

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Bloggerskan Desirée "Dessie" Nilsson bland de första.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem