Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Leverans till altanen succé i Danmark - Sverige får vänta

Leverans till altanen succé i Danmark - Sverige får vänta

PostNords nya tjänst “Flex Change” innebar att 2 000 bomkörningar kunde undvikas bara under den första dagen.

Annons
Annons

Amazons rekommendationer ofta en bra deal - för Amazon

E-handelsjättens köprekommendationer är inte alltid de billigaste för kunden, utan de som är mest lönsamma för Amazon själv.

Pineberry ska göra <nobr>e-handlarna</nobr> redo för 2017

Pineberry ska göra e-handlarna redo för 2017

Pineberry medverkar som partner när Emeet kommer till Stockholm den 20 oktober.

E-handeln växer men ingen butiksdöd i sikte

E-handeln växer men ingen butiksdöd i sikte

Enligt en ny rapport kommer butikens roll att förändras när e-handel och fysisk handel smälter samman.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lensway rekryterar IT-chef från Fyndiq

Patrik Svennerstam lämnar Fyndiq för nytt jobb som teknikchef på LensWay.

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

I slutet av september rullas varumärket A-Z ut på tio nya online-marknader.

UPS levererar med drönare på hemmaplan

UPS levererar med drönare på hemmaplan

Logistikjätten har genomfört provflygningar i USA i hopp om att snart kunna leverera medicinska förnödenheter via luften.

Annons
Annons
Amazon i hetluften efter farligt gods på passagerarflyg

Amazon i hetluften efter farligt gods på passagerarflyg

E-handelsjätten får böta 65 000 pund efter att ha skickat litiumbatterier med passagerarplan.

Ett smart trick för att drastiskt minska transportskador

Ett smart trick för att drastiskt minska transportskador

Efter att ha testat alla fraktbolag i branschen gjorde företaget en kosmetisk ändring som förändrade allt.

Smartphoto:

Smartphoto: "En av de största satsningarna vi genomfört"

Nya maskiner och rensponsiva flöden ska ta Smartphoto till nästa nivå.

ICA:s plan för att vinna kampen om <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: ICA:s plan för att vinna kampen om e-handeln

Magnus Rosén, affärschef för ICA Sveriges e-handel, berättar om ICA:s planer på att ta en allt större del av e-handelsmarknaden.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem