Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i <nobr>e-handeln</nobr>

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i e-handeln

Elgiganten såg resultat av förra årets förändringar redan under det nya årets första månad.

Annons
Annons
Qliro Group avslöjar: Han blir Gymgrossistens nye VD

Qliro Group avslöjar: Han blir Gymgrossistens nye VD

Ett halvår efter att Therese Hillman meddelade att hon skulle sluta, har Qliro Group hittat en ny ledare för Gymgrossisten.

Redo för säljtopp:

Redo för säljtopp: "Siktar på största rean någonsin"

För de här e-handlarna innebär bokrean en av årets bästa säsonger.

Sverige i topp när norrmännen e-handlar utomlands

6 av 10 norrmän gjorde sitt senaste e-handelsköp från utlandet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln upp 34% för världens största livsmedelsföretag

Även jätten Nestlé inser nu behovet av e-handel för att växa.

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar <nobr>e-handeln</nobr> med service

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar e-handeln med service

Med snabb miljonomsättning i ryggen gör man nu sitt första uppköp.

1
Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Under 2017 ska iDeal Of Sweden inta två länder i månaden.

Annons
Annons

PostNord-krisen: Damberg frågas ut i näringsutskottet

Utskottets vice ordförande undrar vad regeringen tänker göra för att rädda företagets fortsatta existens.

Bolaget bakom Snapchat börjar med e-handel - säljer glasögon

Den nya e-handeln Spectacles.com ska sälja solglasögon med en inbyggd kamera.

PostNord: Svensk <nobr>e-handel</nobr> växte med 16 procent

PostNord: Svensk e-handel växte med 16 procent

E-handeln omsatte 58 miljarder under 2016.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem