-->
Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Jarno om bristen på kompetens inom e-handeln

Intervju: Jarno om bristen på kompetens inom e-handeln

E-handelsprofilen avslöjar att hans nya e-handelsföretag i många fall får utbilda sin egen personal.

Annons
Annons

NatureBox ska nå sina mål med hjälp av Target

Prenumerationstjänsten för nyttiga snacks och mellanmål tar sitt första steg utanför nätet och upp på hyllorna i 900 Target-butiker.

Rekordsiffror när UPS räknar ihop första kvartalet

UPS ökade vinsten per aktie med 13 procent jämfört med förra året.

Schibsted vill göra sig av med The you way

Schibsted vill göra sig av med The you way

Mediekoncernen letar redan nya köpare till sin redaktionella shoppingsajt.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fraktjakt trycker in både frakt och emballage i ny e-handel

Fraktjakt trycker in både frakt och emballage i ny e-handel

Jämförelsetjänsten som hjälper till att hitta de bästa fraktalternativen öppnar en nätbutik med fraktrelaterade produkter.

Litium plockar in 24 miljoner kronor i nyemission

E-handelsplattformens nyemissionen inför listningen på AktieTorget övertecknades och tillför bolaget 24 miljoner kronor före emissionskostnader.

Out of Bounds satsar offline med ny lagershop

Out of Bounds satsar offline med ny lagershop

Nätbutiken har under våren byggt om och utvidgat sina lokaler i Mölndal och idag är det dags för invigning av den nya lagershopen.

Annons
Annons
Omsättningen fortsätter att sjunka för PostNord

Omsättningen fortsätter att sjunka för PostNord

Sjunkande brevvolymer fick omsättningen att minska för tredje kvartalet i rad men intäkterna från e-handeln fortsätter att öka.

Paysons kassa tar mark och plattformar hoppar på tåget

Paysons kassa tar mark och plattformar hoppar på tåget

Betalbolagets nya kassa stödjer B2B-försäljning och får nu flera integrationer och nya kunder.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem