Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Mobilen lockar trafik - men konverterar fortfarande sämst

Mobilen lockar trafik - men konverterar fortfarande sämst

Endast 2,5 procent av alla e-handelsbesök i en mobiltelefon leder till ett köp.

Annons
Annons
Mucker till New York - får in marknadsföringsguru

Mucker till New York - får in marknadsföringsguru

Det kaxiga underdog-varumärket äntrar USA och mångdubblar kontaktnätet i ett slag.

ICA storsatsar på nya digitala lösningar - startar egen hubb

ICA storsatsar på nya digitala lösningar - startar egen hubb

Vill öka tempot i den digitala utvecklingen.

Apoteksutmanaren:

Apoteksutmanaren: "Marknaden växer - och vi ska finnas där"

Man bygger inte ett starkt bolag över en natt, enligt Hubias VD Kim Persson.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny VD till Coop - han fick jobbet

Ny VD till Coop - han fick jobbet

Lämnar Mekonomen för toppjobb inom livsmedelsbranschen.

Odd Mollys <nobr>e-handel</nobr> ökar starkt - butikerna backar rejält

Odd Mollys e-handel ökar starkt - butikerna backar rejält

Nu ska hela företaget anpassas mer efter digitala försäljningskanaler.

ICA:s e-handel ökade med 48 procent under första halvåret

ICA:s e-handel ökade med 48 procent under första halvåret

Men kommer inte i närheten av utvecklingen hos Apotek Hjärtat som närapå dubblar sin e-handelstillväxt.

Annons
Annons
Nätbokhandel utmanar jättarna - blir lönsamma i år

Nätbokhandel utmanar jättarna - blir lönsamma i år

Säljer böcker med förlust för att sänka priserna.

2
Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack

iDeal Of Sweden söker:

Online Marketing Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem