Annons

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

StylePit lanserar nya butiker och släpper eget klädmärke

2013-06-18 09:24

Modebutiken StylePit expanderar. Efter att ha testat sitt koncept på den svenska marknaden lanserar man nu nätbutiker även i Danmark och Norge. Samtidigt passar man på att släppa sitt eget klädmärke.

Nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, lanserade i början av året sin nya e-handel på den svenska marknaden. Tanken var att Sverige skulle agera pilotland för det nya konceptet, nu är det dags för nästa steg.

Nyligen har man lanserat nätbutikerna StylePit.no och StylePit.dk i Norge respektive Danmark. Samtidigt passar StylePit på att lansera ett eget klädmärke med samma namn. Något som vi bland annat sett Nelly göra med sitt varumärke NLY.
– Med vårt eget varumärke, vill vi differentiera oss från våra konkurrenter. StylePit är ungt och trendigt - det är ”det nya svarta”. Framför allt är det ett tydligt internationellt varumärke som redan har blivit en succé på den europeiska marknaden, säger Christian Bjerre Kusk, medgrundare och inköpsdirektör på StylePit.

StylePit’s nya ansikte utåt

Det nya skandinaviska klädmärket skapades i slutet av 2012 och inspirationen kommer från modern nordisk arkitektur och "Urban Street"-kulturen.
– Klädmärket har sin egen identitet och tilltalar en yngre publik som föredrar en avslappnad, men ändå trendig urban streetwear look, säger Christian Bjerre Kusk.
StylePit har även sparkat igång en stor tv-kampanj i Skandinavien och Ukraina där man marknadsför StylePit’s nya modelljakt. Här har deltagare med modelldrömmar chansen att vinna ett modellkontrakt och bli StylePit’s nya ansikte utåt.
– Modelltävlingen är öppen för alla, vem som helst kan lägga upp sina bilder. Alla som har ett Facebook-konto kan kontinuerligt rösta för deltagarna. De 10 finalisterna, samt vinnaren utses av en professionell jury som inkluderar Miss J Alexander från America´s Next Top Model, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Peter Hansen
2015-08-17 13:25

Det bliver super spændende at følge! Vi sidder og følger nøje med her i Danmark!

Annons
Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Intervju: Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Linda Brattlöfs e-handel Garden Glory kombinerar trädgårdsskötsel och mode.

Annons
Annons

Miljardsatsning på nytt logistikcenter utanför Örebro

Fastighetsbolaget Catena gör efter sin e-handelssatsning i Ängelholm en ny storsatsning i Örebro.

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Enligt Visa uppmanar PayPal användarna att betala direkt från sina bankkonton, något som innebär missade intäkter för kortjätten.

Twitter skiftar fokus från köpknappar till annonser

Det sociala nätverket ger inte helt upp sin satsning på e-handeln men ska framöver satsa mer på retargeting, så kallad återannonsering.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Köp i videoannons nästa steg i Facebooks e-handelsflirt

Facebook uppges vara på gång att lansera möjlighet för kunderna att handla direkt i forumets videoannonser.

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

E-handlaren har växt ur sina gamla lokaler och i sommar flyttar man in i ett nyrenoverat lager.

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

Säkerhetsexperter varnar för mail med elak kod som tar den drabbade datorn som gisslan.

Annons
Annons
Ogvall om EU-paketet:

Ogvall om EU-paketet: "Lite Sovjetunionen över det hela"

Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall ser flera problem med EU:s föreslagna e-handelsregler.

Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Debatt: Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Anton Johansson ryter nu till i en artikel här på Ehandel.se och menar på att kunden skiter fullkomligt i frakten.

9
Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem