StylePit satsar på personlig service och stylist

Modesajten StylePit vill göra det enklare och roligare att handla kläder på nätet. Därför introducerar man nu möjligheten att få en personlig stylist i deras nätbutik. Via e-post, chatt eller telefon kan kunden få tips och inspiration från en stylist.

E-handeln är fantastisk, det vet vi, men det finns en nackdel. Den personliga servicen som man kan få i fysiska butiker är något som man inte riktigt lyckats lösa fullt ut ännu.

Det vill StylePit ändra på och nu lanserar man en ny service där kunden får tillgång till en personlig stylist, antingen direkt via nätbutiken, e-post eller telefon.

Annons

– En av anledningarna till att kunder kan uppleva svårigheter med att köpa kläder på nätet är bristen på personlig service och vägledning. Därför har vi beslutat att erbjuda en tjänst som gör att kunden alltid kan få hjälp med till exempel vilka plagg som passar bra ihop med vilka accessoarer, och inte minst vilka plagg som passar kunden, säger koncernchefen Nicolai Kærgaard.

Positivt resultat

I slutet av förra året testade modesajten Fashionland ett liknande grepp med sin tjänst, Personal Shopper. Något som enligt sajten själva var en mycket populär funktion och det här är något som även StylePit tror kan vara framtiden.

Funktion har testats under en period på utvalda kunder, och resultatet är mycket positivt enligt StylePit själva. Både ur ett försäljnings-perspektiv, samt att de utvalda kunderna uppskattade den nya tjänsten.

– För att förklara det så enkelt som möjligt kan vi, baserat på den stora datan vi samlar om kundbeteende och köphistorik, numera förutspå vad kunden kommer att köpa, eller är intresserad av att köpa härnäst. Det presenterar vi för kunden i form av personliga erbjudanden som sätts av en ny division inom kundtjänst som består av personliga stylister, säger Sïmon Saneback, Norden-vd för StylePit.



Källa: Press

Annons