StylePit väljer Klarnas kassa för sin mobila handel

StylePit, även kända som SmartGuy Group, ersätter sin egen kassalösning med Klarna Checkout för e-handel via mobilen. Nätbutiken som varit pilotkund för Klarnas nya kassalösning såg direkt en kraftigt ökad konvertering på köp och nu lanserar man den nya kassan för alla mobilkunder i Sverige.

StylePit som grundades år 2000 och ägs av SmartGuy-koncernen gjorde i mars sitt intåg på den svenska marknaden. Sedan tidigare använder StylePit Klarnas betalningstjänster på sex marknader, och under andra halvan av 2012 var nätbutiken pilotkund för Klarnas nya kassalösning, och man såg direkt en kraftigt ökad konvertering på köp.

– Under pilotperioden såg vi snabbt en ökad konvertering bland våra mobilkunder och vi bestämde oss därför för att ersätta vår egen kassalösning. Klarna är en strategisk och viktig partner för oss som vi växer med och har stort förtroende för vilket gör det extra roligt att få chansen att vara tidigt ute med deras senaste och mest banbrytande produkt, säger Sïmon Saneback, Norden-vd på StylePit.

Annons

Fler E-handlare väljer KCO

Allt fler större e-handlare har den senaste tiden valt att gå över till Klarna Checkout, häromdagen kunde vi höra att även Coolstuff hoppat på KCO-tåget. Nu är det alltså även StylePits tur, och även om det just nu endast gäller den mobila varianten, låter det inte helt omöjligt att man i framtiden konverterar helt.

– För desktop har vi redan en mycket väl fungerande kassa som också används på alla våra marknader. Vi kommer naturligtvis att fortsätta följa Klarna Checkout för att utvärdera när det blir aktuellt för oss att byta kassa även där, säger Saneback.

Även Klarna är så klart nöjda med StylePits framgångar med den nya kassan, och att de nu implementerat den för sin mobila handel.

– StylePit har varit delaktiga i testningen av Klarna Checkout redan på ett tidigt stadium och därför känns det som ett bra kvitto för oss att de nu väljer att implementera den för sin mobila handel. Vi själva kan alltid prata oss varma om fördelarna med produkten men här är ett utmärkt exempel på en kund som valt vår nya kassalösning på grund av direkt och mätbar ökad försäljning i sin butik, säger Niklas Adalberth, vice vd på Klarna.

Källa: Press

Annons