Annons

Stylepit lanserar interaktiv kampanj och ny identitet

Stylepit lanserar interaktiv kampanj och ny identitet

2014-05-08 09:44

SmartGuy-eran är över och koncernen satsar nu fullt ut på ett gemensamt koncept för den skandinaviska marknaden. I ett steg för att framhäva en helt ny identitet, lanserar Stylepit ett nytt utseende och en filmserie, samt en interaktiv kampanj.

I april berättade SmartGuy Group om sina planer att slå samman nätbutikerna SmartGuy, Smartgirl, Smartkids, Smartsport, Smartmen och StyleDelux i Danmark, Norge och Sverige till en, StylePit.

Förutom att samla e-handelssajterna under ett och samma namn, planerade man även göra om den befintliga sajten. Resultatet blev en nylansering med en ny identitet och detta markerar nu början på ett nytt kapital och slutet på SmartGuy-eran. Ett varumärke som nu alltså ersätts av internationella Stylepit över hela Skandinavien.
– Vi har samlat alla våra Smart-sajter i en stor shop med ny look 'n feel, nya kategorier och nytt inspirerande innehåll. Och detta är bara början. Vår ambition är att Stylepit ska bli det självklara valet när det gäller att inspireras och shoppa mode på nätet, och det kommer vi att leva upp till, säger Sïmon Saneback, Group CMO och Norden-VD på Stylepit.
Nästa generations E-handel

Nylanseringen är centralicerad kring en kampanjserie gjord av reklambyrån UncleGrey i samarbete med B-Reel och modefotografen Henrik Bülow. Utöver en massiv TV-satsning, lanseras även en interaktiv lookbook anpassad för mobila enheter med stöd av den modernaste tekniken.
– Vi är beredda att ta oss an nästa generations e-handel. Därför måste vi inse att vi inte längre är det lilla entreprenöriella företaget som startades för 14 år sedan, utan idag är ett etablerat företag med en professionell styrelse och stora investerare runt bordet. Och för att uppfylla de mål som sattes upp för företaget, är det helt naturligt att höja vår ambitionsnivå, betonar Thomas Kroman, Marketing Director på Stylepit.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Annons
Annons
Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta