Annons

Styrelsemedlem avslöjar att Snapchat bygger e-handel Mageditoruk/WikiCommons(CC BY-SA 4.0) Joanna Coles, styrelsemedlem i Snapchat

Styrelsemedlem avslöjar att Snapchat bygger e-handel

2016-02-19 13:07

Snapchats Discover-funktion handlar idag mest om att upptäcka nytt innehåll men snart kan shoppingen bli en lika viktig del.

Den snabbväxande bild- och videoappen Snapchat har sedan en tid tillbaka ryktats ha planer på att ge sig in i e-handelsvärlden, och då inte bara i form av handdukar och gosedjur.

Redan i somras spekulerades det att Snapchat jobbade på att baka in någon form av e-handel i appens Discover-funktion. En sida inuti appen som lanserades i början av 2015 där anslutna mediehus kan skapa sitt eget innehåll i en egen kanal.

Den nya e-handelsfunktionen ska man ha arbetat på tillsammans med medieföretaget Hearst, som bland annat äger tidningen Cosmopolitan, och som nu visar sig vara mer än bara rykten.

Annons
Annons

E-handelsplattform på väg

I november lanserade Snapchat och Hearst sitt nya samarbete, en ny kanal vid namn Sweet inuti Discover.

Innehållet i kanalen är en mix av mat, mode, livsstil, musik och konst och när nyhetssajten ReCode nyligen pratade lite närmare med Joanna Coles, chefredaktör för Cosmopolitan och styrelsemedlem i Snapchat, avslöjade hon att man snart kommer att kunna shoppa direkt inuti Discovery.

– Sweet är en kanal som Hearst och Snapchat har skapat tillsammans med vår tagline; Älska något nytt varje dag. Men vid någon tidpunkt kommer den att förvandlas till en e-handelsplattform så att du kommer att kunna handla från den, säger Joanna Coles.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta