Annons

Superenkelt att starta E-handel idag

Superenkelt att starta E-handel idag

2011-03-03 13:18

Anton som står bakom den nystartade nätbutiken Headler.se föreläste på vinterminglet SSMX för två veckor sedan. Han pratade där om hur det idag är superenkelt att starta upp en nätbutik. Nu har han även samlat tankarna bakom detta föredrag i ett blogginlägg.

Han nämner bland annat styrkorna i e-handel som att man inte behöver något stort kapital för att starta upp och att affärsmodellen med att sälja saker redan är etablerad och definitiv. Anton framhäver även att e-handelsmarknaden med logistikhantering, plattformar, marknadsföring m.m. har utvecklats avsevärt de senaste åren. Det ska alltså nu vara mycket enklare att ge sig in i branschen än för t.ex. 3 år sedan.

Det är inte bara systemen och verktygen som är mer tillgängliga och skalbara idag utan det är även informationen som man behöver för att lära sig allt om e-handel. Anton använder Ehandel.se som ett exempel på detta. Denna nya spridning av information gör startsträckan till en fungerande e-handel mycket kortare.

Anton ser mycket positivt på nystartade e-handlares chanser att lyckas och här är ett exempel:

"Det är sjukt lätt att vara bäst. De flesta större ehandlare är lata och köper hellre tv-reklam än att skriva grymt innehåll till sina produktsidor. Idag krävs det väldigt, väldigt lite för att sticka ut och vara bättre än de flesta andra ehandlare. Särskilt inom vissa nischer, förstås, men även generellt. Var lite snyggare, ha lite bättre support, starta en blogg eller se bara till att ha de bästa specifikationerna och beskrivningarna på produktsidorna (kanske t.o.m. ett videoklipp där man presenterar produkten?) så kommer du vara mer innovativ än både CDON och Netonnet varit de senaste 5 åren."

Vi älskar Antons entusiasm och drivkraft. Även om du inte håller med angående e-handelns enkelhet så kan du alltid dra nytta av hans positiva energi som lätt smittar av sig. Ni kan läsa hela Antons inlägg här.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

"Det är galet kul att se effekten".

Annons
Annons
Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Vill utmana "gamla fördomar och oemotsagda myter" med sina "återälskade" kläder på nätet.

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handlaren blir majoritetsägare i sin logistikarm.

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på <nobr>e-handel</nobr>

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på e-handel

"Ser oss själva som en hundra år gammal startup".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Det globala familjeföretaget, som utvecklat en helt egen plattform, slår nu alla rekord.

Begagnat är Amazons nya bransch

Begagnat är Amazons nya bransch

Egen certifiering ska säkerställa att gamla produkter känns som nya.

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Uppköpserbjudande på 42 miljarder kronor.

Annons
Annons
Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

I en unik serie ska vi få följa Rikard Westbergs nya tillvaro som Strumpkungen. Missas på egen risk!

14
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Landsansvarig för Onlinemarknadsföring Sverige

Stor&Liten AB söker:

Kreativ och driven Online Marketing Manager

Pen Store (G Group AB) söker:

Kundtjänst + Content manager till Pen Store

Jollyroom AB söker:

Webbanalytiker till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem