Superfärska varor ska göra att Mat.se vinner kunderna

E-handlaren börjar visa antalet hållbarhetsdagar på sina färskvaror. Kunden kommer även att se antal hållbarhetsdagar i snitt per utlevererad färskvara, något man säger sig vara ensamma om i Sverige.

I juli meddelade Mat.se att man expanderar till Malmö och Helsingborg. E-handlaren har tecknat ett hyresavtal för en 4 000 kvadratmeter stor lagerlokal strax norr om Malmö och de första leveranserna beräknas gå ut i januari 2016.

Nu utökar matbutiken även sin satsning på färskvaror genom att börja visa antalet hållbarhetsdagar. Man kommer även att redovisa antal hållbarhetsdagar i snitt per utlevererad färskvara, och håller inte Mat.se minsta antalet hållbarhetsdagar, behöver kunden inte betala för varan.

Annons

– Vi är Sveriges färskaste matbutik på nätet. Nu utmanar vi den övrig dagligvaruhandeln med vårt unika färskvaruflöde och genom att transparent presentera antal hållbarhetsdagar, vd Matse AB.

Lägger nattorders

För att se till att ha så färskt frukt och grönt, bröd, kött och fisk som möjligt ut till kunderna lägger Mat.se nattorders till sina färskvaruleverantörer. Något som innebär att det under natten plockas, filéas, styckas och bakas exakt det antal varor som kunderna har beställt.

Kommande morgon levereras sedan varorna till Mat.se som sedan kan leverera dem hem till kunderna i kylbilar.

– Vi har gjort ett enormt arbete för att säkra kvaliteten och informationen hela vägen från våra leverantörer fram till att kunden får sina varor. Kunderna får dessutom bäst före-datum på kvittot, säger Måns Danielson.

Annons