Annons

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

2014-12-18 08:26

Nu har Prisjakt utsett årets nätbutiker även i lusekoftans hemland, och man verkar vara lite svag för vad vi svenskar har att erbjuda. Årets nykomling i den norska e-handeln blev nämligen Klokkekongene.no. En svensk e-handlare som just nu är mitt uppe i en nordisk expansion.

Det är inte bara i Sverige som pris- och produktjämförelsetjänsten prisjakt låter sina medlemmar rösta fram årets bästa nätbutiker, så även i Norge. Precis som här hemma i Sverige delas nätbutikerna in i kategorier baserat på sitt sortiment, samt Årets Nykomling i den norska e-handeln.

Den sistnämnda kategorin fick glädjande nog en svensk vinnare, nämligen Klokkekongene.no. Man knep även andraplatsen i sin kategori Sport och Fritid.

– Framgångsreceptet har precis som i Sverige varit väldigt mycket hårt arbete, att alltid hålla en hög servicegrad ser jag som A och O och ett måste för att lyckas. Sedan är det viktigt att poängtera att resan inte har varit enkel och vi har fått övervinna många hinder under resans gång. Det vi har gjort är att vi har tagit lärdom av dessa och utvecklat vår filial i Norge utifrån ett norskt synsätt att handla. Vi har samtidigt skapat förståelse och en klar bild av våra norska kunder som tidvis tänker helt annorlunda i förhållande till våra svenska kunder, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Bra logistiklösningar

Klockkungarna finns förutom i Sverige och Norge även i Danmark och lanserade nyligen sin finska e-handel. För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler, men för att lyckas i Norge har man fått ta till andra knep.

– När det kommer till Klokkekongene.no så är inte produkten särskilt unik. Anledning till att vi tagit marknadsandelar på den norska sidan och ökat efterfrågan är för att vi arbetar med en aggressiv prissättning samtidigt som vi haft bra lösningar vad gäller logistiken för expansionen på den norska sidan, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Indien är hetare än Europa och Amazon är inte en konkurrent

Indien är hetare än Europa och Amazon är inte en konkurrent

Efter fyra dagar på e-handelskonferens i USA bjuder vi på nya insikter från ett av världens främsta e-handelsländer.

Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Annons
Annons
Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Gate Retail söker:

UX Designer to Gate Retail

Campadre söker:

Online marketing specialist

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem