Annons

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

2014-12-18 08:26

Nu har Prisjakt utsett årets nätbutiker även i lusekoftans hemland, och man verkar vara lite svag för vad vi svenskar har att erbjuda. Årets nykomling i den norska e-handeln blev nämligen Klokkekongene.no. En svensk e-handlare som just nu är mitt uppe i en nordisk expansion.

Det är inte bara i Sverige som pris- och produktjämförelsetjänsten prisjakt låter sina medlemmar rösta fram årets bästa nätbutiker, så även i Norge. Precis som här hemma i Sverige delas nätbutikerna in i kategorier baserat på sitt sortiment, samt Årets Nykomling i den norska e-handeln.

Den sistnämnda kategorin fick glädjande nog en svensk vinnare, nämligen Klokkekongene.no. Man knep även andraplatsen i sin kategori Sport och Fritid.

– Framgångsreceptet har precis som i Sverige varit väldigt mycket hårt arbete, att alltid hålla en hög servicegrad ser jag som A och O och ett måste för att lyckas. Sedan är det viktigt att poängtera att resan inte har varit enkel och vi har fått övervinna många hinder under resans gång. Det vi har gjort är att vi har tagit lärdom av dessa och utvecklat vår filial i Norge utifrån ett norskt synsätt att handla. Vi har samtidigt skapat förståelse och en klar bild av våra norska kunder som tidvis tänker helt annorlunda i förhållande till våra svenska kunder, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Bra logistiklösningar

Klockkungarna finns förutom i Sverige och Norge även i Danmark och lanserade nyligen sin finska e-handel. För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler, men för att lyckas i Norge har man fått ta till andra knep.

– När det kommer till Klokkekongene.no så är inte produkten särskilt unik. Anledning till att vi tagit marknadsandelar på den norska sidan och ökat efterfrågan är för att vi arbetar med en aggressiv prissättning samtidigt som vi haft bra lösningar vad gäller logistiken för expansionen på den norska sidan, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad

I dag: Skincity går över till Askås - ny sajt lanserad

Skincity har numera en responsiv sajt.

Annons
Annons

Tre nya lager och 3500 nya jobb för e-handelsjätten

Amazon har nu 14 000 heltidsanställda i Kalifornien och blir samtidigt den största privata arbetsgivaren i Will County, Illinois.

E-handlaren KidsBrandStore storsatsar på fysiska butiker

E-handlaren KidsBrandStore storsatsar på fysiska butiker

KidsBrandStore planerar att etablera 8-10 butiker i flera nordiska länder. Först ut för butiksöppningar är Täby och Göteborg.

Hemglass satsar på e-handel och hundglass i sommar

Hemglass satsar på e-handel och hundglass i sommar

I sommar inleder den rullande glassförsäljaren sin e-handelssatsning och fyller bilarna med allt från kolsyrepatroner och hamburgare till hundglass.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bredbandsföretag rasar mot staten: "Rena vilda västern"

Den digitala infrastrukturen får en allt viktigare roll i samhället, men nu får staten kritik för att inte ta frågan på allvar.

Fabian Bengtsson kan bli världens främsta entreprenör

NetOnNet Groups ägare kan prisas för koncernens omställning från fysiska butiker till omnikanal.

Fullt ös i <nobr>e-handeln</nobr> när Sveriges mammor firas

Köpfest: Fullt ös i e-handeln när Sveriges mammor firas

Blommor, SPA-produkter och läsplattor bland årets storsäljare på nätet.

Annons
Annons
Upp till bevis för nätbutikernas chattfunktioner

Vi testar: Upp till bevis för nätbutikernas chattfunktioner

Tonerlagret har nyligen lanserat en chatt som ska vara den "mest bemannande" på nätet. Vi bestämde oss för att kolla om det kan tänkas ligga någon sanning i påståendet.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem