Annons

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

2014-12-18 08:26

Nu har Prisjakt utsett årets nätbutiker även i lusekoftans hemland, och man verkar vara lite svag för vad vi svenskar har att erbjuda. Årets nykomling i den norska e-handeln blev nämligen Klokkekongene.no. En svensk e-handlare som just nu är mitt uppe i en nordisk expansion.

Det är inte bara i Sverige som pris- och produktjämförelsetjänsten prisjakt låter sina medlemmar rösta fram årets bästa nätbutiker, så även i Norge. Precis som här hemma i Sverige delas nätbutikerna in i kategorier baserat på sitt sortiment, samt Årets Nykomling i den norska e-handeln.

Den sistnämnda kategorin fick glädjande nog en svensk vinnare, nämligen Klokkekongene.no. Man knep även andraplatsen i sin kategori Sport och Fritid.

– Framgångsreceptet har precis som i Sverige varit väldigt mycket hårt arbete, att alltid hålla en hög servicegrad ser jag som A och O och ett måste för att lyckas. Sedan är det viktigt att poängtera att resan inte har varit enkel och vi har fått övervinna många hinder under resans gång. Det vi har gjort är att vi har tagit lärdom av dessa och utvecklat vår filial i Norge utifrån ett norskt synsätt att handla. Vi har samtidigt skapat förståelse och en klar bild av våra norska kunder som tidvis tänker helt annorlunda i förhållande till våra svenska kunder, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Bra logistiklösningar

Klockkungarna finns förutom i Sverige och Norge även i Danmark och lanserade nyligen sin finska e-handel. För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler, men för att lyckas i Norge har man fått ta till andra knep.

– När det kommer till Klokkekongene.no så är inte produkten särskilt unik. Anledning till att vi tagit marknadsandelar på den norska sidan och ökat efterfrågan är för att vi arbetar med en aggressiv prissättning samtidigt som vi haft bra lösningar vad gäller logistiken för expansionen på den norska sidan, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Syntetiskt eller äkta hår? Välj själv.

Annons
Annons
Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Post- och telestyrelsen har fått in ovanligt många klagomål om försvunnen post i sommar.

2
Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

Helgläsning: Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

E-handelstrenden är ett faktum: "Ute är det nya inne".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Annons
Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem