Annons

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

2014-12-18 08:26

Nu har Prisjakt utsett årets nätbutiker även i lusekoftans hemland, och man verkar vara lite svag för vad vi svenskar har att erbjuda. Årets nykomling i den norska e-handeln blev nämligen Klokkekongene.no. En svensk e-handlare som just nu är mitt uppe i en nordisk expansion.

Det är inte bara i Sverige som pris- och produktjämförelsetjänsten prisjakt låter sina medlemmar rösta fram årets bästa nätbutiker, så även i Norge. Precis som här hemma i Sverige delas nätbutikerna in i kategorier baserat på sitt sortiment, samt Årets Nykomling i den norska e-handeln.

Den sistnämnda kategorin fick glädjande nog en svensk vinnare, nämligen Klokkekongene.no. Man knep även andraplatsen i sin kategori Sport och Fritid.

– Framgångsreceptet har precis som i Sverige varit väldigt mycket hårt arbete, att alltid hålla en hög servicegrad ser jag som A och O och ett måste för att lyckas. Sedan är det viktigt att poängtera att resan inte har varit enkel och vi har fått övervinna många hinder under resans gång. Det vi har gjort är att vi har tagit lärdom av dessa och utvecklat vår filial i Norge utifrån ett norskt synsätt att handla. Vi har samtidigt skapat förståelse och en klar bild av våra norska kunder som tidvis tänker helt annorlunda i förhållande till våra svenska kunder, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Bra logistiklösningar

Klockkungarna finns förutom i Sverige och Norge även i Danmark och lanserade nyligen sin finska e-handel. För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler, men för att lyckas i Norge har man fått ta till andra knep.

– När det kommer till Klokkekongene.no så är inte produkten särskilt unik. Anledning till att vi tagit marknadsandelar på den norska sidan och ökat efterfrågan är för att vi arbetar med en aggressiv prissättning samtidigt som vi haft bra lösningar vad gäller logistiken för expansionen på den norska sidan, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
InkClub tar över Nordicink - styrelsen utbytt

Avslöjande: InkClub tar över Nordicink - styrelsen utbytt

Nya uppgifter tyder på att inkClub har köpt upp konkurrenten Nordicink.

Annons
Annons

Indiska rekryterar från GANT och McKinsey

Ska styra upp ekonomin och utveckla de fysiska butikerna.

Tradera till modeveckan: Lanserar egen höstkollektion

Tradera lanserar en second hand-kollektion i samband med Stockholm Fashion Week.

Topp 10 detaljhandlare som är bäst på digitalisering

Topp 10 detaljhandlare som är bäst på digitalisering

E-handlare toppar listan medan mathandeln faller efter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln växer - nu toppar Byggmax 5 miljarder

E-handeln växer - nu toppar Byggmax 5 miljarder

Koncernen fortsätter satsa på både e-handel och flertalet nya butiker under 2017.

Fortsatt succé för DHL:s paketautomater i Sverige

Fortsatt succé för DHL:s paketautomater i Sverige

Många e-handelskunder väljer en paketautomat.

Anton på KitchenTime: Lagret löser vårt moment 22

Anton på KitchenTime: Lagret löser vårt moment 22

"En stor effektivitetsvinst", enligt KitchenTimes medgrundare Anton Malmberg.

Annons
Annons
J. Lindeberg <nobr>e-handelssatsar</nobr> - på andra sidan Atlanten

J. Lindeberg e-handelssatsar - på andra sidan Atlanten

Vill öka nätförsäljningen med 100 procent under 2018.

Konkurrensverket godkänner köpet av Mat.se

Konkurrensverket godkänner köpet av Mat.se

Lämnar Axfoods förvärv av nätmatsjätten “utan åtgärd”.

KitchenTime investerar 30 miljoner i robotlager

KitchenTime investerar 30 miljoner i robotlager

KitchenTime flyttar in hos Sportamore i Eskilstuna.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Urbanista söker:

E-commerce Manager

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem