Annons

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

Svensk E-handlare blev årets norska nykomling

2014-12-18 08:26

Nu har Prisjakt utsett årets nätbutiker även i lusekoftans hemland, och man verkar vara lite svag för vad vi svenskar har att erbjuda. Årets nykomling i den norska e-handeln blev nämligen Klokkekongene.no. En svensk e-handlare som just nu är mitt uppe i en nordisk expansion.

Det är inte bara i Sverige som pris- och produktjämförelsetjänsten prisjakt låter sina medlemmar rösta fram årets bästa nätbutiker, så även i Norge. Precis som här hemma i Sverige delas nätbutikerna in i kategorier baserat på sitt sortiment, samt Årets Nykomling i den norska e-handeln.

Den sistnämnda kategorin fick glädjande nog en svensk vinnare, nämligen Klokkekongene.no. Man knep även andraplatsen i sin kategori Sport och Fritid.

– Framgångsreceptet har precis som i Sverige varit väldigt mycket hårt arbete, att alltid hålla en hög servicegrad ser jag som A och O och ett måste för att lyckas. Sedan är det viktigt att poängtera att resan inte har varit enkel och vi har fått övervinna många hinder under resans gång. Det vi har gjort är att vi har tagit lärdom av dessa och utvecklat vår filial i Norge utifrån ett norskt synsätt att handla. Vi har samtidigt skapat förståelse och en klar bild av våra norska kunder som tidvis tänker helt annorlunda i förhållande till våra svenska kunder, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Bra logistiklösningar

Klockkungarna finns förutom i Sverige och Norge även i Danmark och lanserade nyligen sin finska e-handel. För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler, men för att lyckas i Norge har man fått ta till andra knep.

– När det kommer till Klokkekongene.no så är inte produkten särskilt unik. Anledning till att vi tagit marknadsandelar på den norska sidan och ökat efterfrågan är för att vi arbetar med en aggressiv prissättning samtidigt som vi haft bra lösningar vad gäller logistiken för expansionen på den norska sidan, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta