Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Det svenska företaget Burde AB startades 1991 och tillverkar och designar kalendrar. Företaget är idag, enligt egen utsago, Sveriges största tillverkare av kalendrar och man bedriver verksamhet i 6 länder och levererar produkter till över 3 000 butiker och e-handlare.

Nu har Burde dock valt att själva vända sig direkt till konsumenterna och man gör det med en helt ny e-handel vid namn So Typical Me. Den nya tjänsten ska inte sälja färdiga kalendrar utan kunderna kan istället personalisera dem via sotypicalme.se.

Annons
Annons

- Via det enkla verktyget kan kunden helt fritt välja hur deras kalender ska se ut. Allt ifrån utsida till insida. Omslag, spiral, ramar samt slutsidor och personliga moduler går att kombinera ihop för att skapa den perfekta almanackan för ens behov, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Verktyget har utvecklats tillsammans med en lokal webbyrå i Växjö, där Burde även har sitt huvudkontor. De personaliserade kalendrarna trycks även i hemstaden.

- Kalendrarna skapas via vårt digitala verktyg och trycks och tillverkas sedan i Växjö, Småland. Detta är ett sätt för oss att komma ett steg närmre slutkonsument och skapa en personlig relation till kunden, meddelar företaget.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!