Annons

Svenska Colourpicture vill bli nya Vistaprint

Svenska Colourpicture vill bli nya Vistaprint

2015-03-11 08:31

En ny svensk e-handel har sett dagens ljus. Colourpicture.se ska ta sig an tryckeribranschen med nya smarta lösningar. Med ett egenutvecklat system hoppas man kunna demokratisera och förenkla hela tryckeribranschen.

Svenska Colourpicture meddelar att man utvecklat ett eget system för hantering av trycksaker med egna motiv. Man säger sig vara en motpol till tryckerijättar med invecklade och komplicerade lösningar.

På den nya tryckerisajten ska allt finnas under ett och samma tak som storformat, profilkläder, reklamtrycksaker och display.

- Vi ska bli det nya Vistaprint, fast med enklare hantering, nya tjänster och mer produkter i stora format, säger Daniel Wisarve, grundare och VD.

Den nya sajten ska vara uppbyggd kring kunden och systemet ska hjälpa och stödja denne genom hela processen. Tanken är att erbjuda tryckerivärlden en ny helhetslösning som de stora jättarna ännu inte sägs ha lyckats med.

- I helhetslösningen kan du samla alla dina produkter på ett och samma ställe, göra snabba och enkla repeatorders genom ditt konto och ha en översikt över hela processen. Men det mest nyskapande är nog trots allt att du kan lägga upp dina egna produkter på hemsidan och sälja dem via Colourpicture, skriver företaget.

Daniel Wisarve berättar även hur man hos Vistaprint måste navigera sig fram med tolv klick för att lägga en beställning, något som endast tar fem hos Colourpicture. Systemet ska även bjuda på en automatisk säkerställning av trycksaker med filkontroll, något man sägs vara ensamma om, och full kontroll över leveransen.

Annons
Annons

 

På bild: Daniel Wisarve

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

danielandersson
2015-03-11 15:05

"demokratisera"?

Ska alltså kunderna få rösta på vilka produkter som andra ska köpa?

Eller ska kunderna rösta på vilka människor som ska välja ut produkter de får köpa?

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta