Annons

Svenska dofttjänsten Sniph tar in 5 miljoner kronor Grundarna av Sniph

Svenska dofttjänsten Sniph tar in 5 miljoner kronor

2017-11-21 10:40

Expanderar internationellt redan idag.

I slutet av 2015 lanserades Sniph.com, en prenumerationstjänst för parfym. Tanken är att kunderna ska få testa och upptäcka nya dofter varje månad. Hittar man en parfym man gillar kan man förstås även köpa den i Sniphs webbutik.

LÄS ÄVEN: Sniffa dig till din doft med ny prenumerationstjänst

Nu meddelar företaget att de tar in 5 miljoner kronor från nya och befintliga ägare. Pengarna ska användas till en internationell expansion.

Annons
Annons
- Först​ ​ut​ ​blir​ ​den​ ​brittiska​ ​marknaden​ ​och​ ​därefter är​ ​siktet​ ​inställt​ ​på​ ​resten​ ​av​ ​Europa, skriver Sniph i ett pressmeddelande.

Spotify för parfym

I samband med investeringsrundan så stärker bolaget även upp med en ny ​Chief​ ​Experience​ ​Officer​ som blir Tara Derakshan, hon går även in som ny ägare och tar plats i bolagets ledningsgrupp.

- På samma sätt som musikindustrin var omodern innan Spotify, är parfymindustrin förlegad och redo för förändring och digitalisering. Genom att kombinera vår passion för doft med datadriven kundinsikt, kommer vi att revolutionera parfymindustrin och göra doftshopping till en personlig upplevelse, säger Tara Derakshan.

Sniph öppnar sina dörrar för britterna redan idag den 21 november, och adressen dit är Sniph.co.uk.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta