Svenska e-troshandlaren teamar upp med Amazon

"Ultimat plattform för att nå ut till flera marknader samtidigt".

Lace Laboratory som föreläste på det kvinnliga e-handelseventet Gmeet i Göteborg, meddelar idag att de lanserar sina trosor på Amazon.

LÄS ÄVEN: Succé-duon kommer till Gmeet

Annons
Annons

Duon, Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, berättade om sin resa och sina "dos and don'ts" för eventdeltagarna i onsdags. Att tro på sin idé och våga testa sig fram har varit en stor del av deras resa, och nu forsätter storyn. Varumärket lanserar på Amazon i Tyskland, Spanien, Frankrike, Italien och Storbritannien. 

- Det är verkligen en milstolpe för oss. Vi går in i en ny spännande fas - vi ser Amazon som en ultimat plattform för att snabbt nå ut till flera marknader samtidigt, säger Faye Flensburg, medgrundaren av Lace Laboratory, i ett pressmeddelande. 

Tros-startupen lanserades i januari förra året och har sedan tagit den svenska marknaden och sociala medier med storm. Tjejerna har byggt upp hela sin varumärketskännedom enbart genom sina sociala kanaler. 

- Vi använder våra sociala kanaler till att ta reda på vad våra kunder vill ha. Vi frågar dem allt ifrån färger och trosmodeller till hur de ska visas upp. Sociala medier är superviktigt för oss, sade Faye Flensburg på Gmeet. 

LÄS ÄVEN: Lace Laboratorys trosor välter nätet

Duon skickar trosorna till alla olika människor, influencers som "vanliga" blogg- och instragrammare i hopp om att de villa visa upp deras produkter. 

- Alla sa att influencer marketing är så dyrt att vi inte kommer kunna ha råd med det, men så var det inte. Alla som vi skickat trosorna till sa "om jag gillar dem så skriver jag om dem", och det har funkat jättebra. Men vi har ju även haft samarbeten med de större influencerna, berättade Faye Flensburg på Gmeet. 

En expansion i övriga Europa är målet under detta året, men bolagets nästa steg blir en första investeringsrunda.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!