Annons

Svenska klockföretaget storsatsar på e-handeln Johan Billgren

Svenska klockföretaget storsatsar på e-handeln

2018-03-13 07:45

B2C, B2B och internationellt på agendan.

Malmöföretaget By Billgren säger sig ha haft ett framgångsrikt 2017 med hjälp av de 120 återförsäljare runt om i landet som säljer företagets klockor och smycken. Nu ska företaget dock lägga extra krut på den egna e-handeln. En ny nätbutik ska lanseras innan månaden är slut och planerna för den är stor.

- Målet med e-handeln är att finnas och synas med vår närvaro på marknaden, och för att även nå ut till nya marknader (internationellt) där vi i dagsläget inte finns representerat, säger grundaren Johan Billgren i ett pressmeddelande.

Ny e-handelschef

Den nya e-handeln som företaget just nu ska bygga med hjälp av plattformen Quickbutik ska vara anpassad för både B2B och B2C. By Billgren anställde också nyligen en e-handelschef i Ida Behm, som nu ska leda e-handelssatsningarna.

Annons
Annons
- I rollen kommer Ida Behm att ansvara för all marknadsföring samt leda och driva projektet med den nya e-handeln. Projektet påbörjades i januari och lanseringen sker i slutet av mars 2018, meddelar företaget.

“Enormt viktigt att vara online”

Nätbutiken kommer även att bjuda på innehåll i form av företagets nya stilmagasin, som man hoppa ska inspirera till köp.

- Vi ska följa den efterfrågan och utveckling som sker på totalmarknaden där det är enormt viktigt att vara närvarande online, och då kunna erbjuda vårt sortiment både via våra etablerade återförsäljare och via vår e-handel. Hela köpprocessen startar redan i soffan hemma på kvällen, i bussen, på tåget på väg till skola och jobbet och så vidare, där “slösurfandet” och sökande efter varumärken och produkter sker, konstaterar Johan Billgren.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Annons
Annons
Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta