Svenska klockföretaget storsatsar på e-handeln

B2C, B2B och internationellt på agendan.

Malmöföretaget By Billgren säger sig ha haft ett framgångsrikt 2017 med hjälp av de 120 återförsäljare runt om i landet som säljer företagets klockor och smycken. Nu ska företaget dock lägga extra krut på den egna e-handeln. En ny nätbutik ska lanseras innan månaden är slut och planerna för den är stor.

- Målet med e-handeln är att finnas och synas med vår närvaro på marknaden, och för att även nå ut till nya marknader (internationellt) där vi i dagsläget inte finns representerat, säger grundaren Johan Billgren i ett pressmeddelande.

Annons

Ny e-handelschef

Den nya e-handeln som företaget just nu ska bygga med hjälp av plattformen Quickbutik ska vara anpassad för både B2B och B2C. By Billgren anställde också nyligen en e-handelschef i Ida Behm, som nu ska leda e-handelssatsningarna.

- I rollen kommer Ida Behm att ansvara för all marknadsföring samt leda och driva projektet med den nya e-handeln. Projektet påbörjades i januari och lanseringen sker i slutet av mars 2018, meddelar företaget.

“Enormt viktigt att vara online”

Nätbutiken kommer även att bjuda på innehåll i form av företagets nya stilmagasin, som man hoppa ska inspirera till köp.

- Vi ska följa den efterfrågan och utveckling som sker på totalmarknaden där det är enormt viktigt att vara närvarande online, och då kunna erbjuda vårt sortiment både via våra etablerade återförsäljare och via vår e-handel. Hela köpprocessen startar redan i soffan hemma på kvällen, i bussen, på tåget på väg till skola och jobbet och så vidare, där “slösurfandet” och sökande efter varumärken och produkter sker, konstaterar Johan Billgren.

Annons