Svenska nätbutiken Boozt breddar med Golf

Malmöbaserade Boozt som förra året drog in 55 miljoner i nytt kapital breddar nu sortimentet. Detta med en golfbutik i nätbutiken.

Modebutiken Boozt är på frammarsch och följer nu andra nätbutiker i breddningen av sortimentet. En ny golfbutik pryder numera Boozts toppmeny och fokus ligger på golfmode samt golfskor. Boozt satsar stenhårt på varumärken och låter även vissa varumärken ha egna delar på sidan.

Boozt ska också ha ett extra nära samarbete med Ecco som även investerat i bolaget. Deras golfskor hyllas nu som något utöver det vanlig i komfort. Men fokus för den nya underbutiken är som sagt mode.

Annons

- Vi kan se att andra pro golfshoppar drar ner på mode och lägger mer fokus på golfklubbor och utrustning. Vi ser möjligheten att kunna tillfredsställa golfarnas behov av kläder, skor och mode. Boozt.com är en online butik som är optimerad för att ge kunden den bästa shoppingupplevelsen när det kommer till just kläder, skor och mode. Detta ger oss en stor fördel då beslutsprocessen för att köpa en golfklubba är annorlunda än den köpprocess kunden går igenom då hon eller han shoppar kläder, säger Peter Jørgensen, CMO på Boozt.

Eftersom Boozt älskar varumärken så stoltserar de givetvis med allt som den nya shoppen har att erbjuda. Det som bjuds är J.Lindeberg Golf, Hugo BOSS GREEN och ECCO, som tydligen är favoriter hos spelare som Martin Kaymer, Fred Couples och Thomas Bjørn.

Vi är inte så insatta i golf men för er som är det så finner ni den nya modeinriktade golfshoppen här.

Källa: Press

Relaterade nyheter:
Malmöbolag värderat till 300 miljoner

Annons