Annons

Svenska returtjänsten får miljardbolaget RNB som kund Haider Abdo och Magnus Håkansson

Svenska returtjänsten får miljardbolaget RNB som kund

2018-10-24 09:52

Returuppdrag på 10 marknader.

E-handelsleverantören Returnado meddelar idag att man fått en stor kund i börskoncernen RNB Retail and Brands. Koncernen ska ha 246 fysiska butiker och e-handel på 10 marknader. Returnado har nu fått uppdraget att hantera returerna på dessa tio marknader.

- Vi är otroligt stolta över att några av Sveriges största och mest folkkära varumärken har gett oss förtroendet att hantera en av de viktigaste delarna av handeln, deras returer. Att arbeta med en aktör som är i framkant digitalt och otroligt starka på fysisk handel passar vår omnikanalslösning som handen i handsken, säger Returnados grundare Haider Abdo i ett pressmeddelande.

"Den mest effektiva"

Returnado kommer nu alltså att vara den exklusiva returtjänsten som används inom koncernens varumärken som Polarn O. Pyret, Brothers och Man of a Kind.

Annons
Annons
- Vi är framåtlutade i vårt arbete med att digitalisera vår verksamhet – e-handelsreturer är en nyckelfråga och Returnados lösning är den mest effektiva på marknaden, kommenterar Magnus Håkansson, vd och koncernchef på RNB.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta