Svenska stjärnskottet stiger till toppen hos leverantören

Nu global marknadschef.

E-handelsleverantören Episerver meddelar idag att man tillsatt en ny global CMO. Och det är en svensk som får axla ansvaret för den globala organisationens marknadsföring.

Den som fått jobbet är Jessica Fardin som tydligen gjort stordåd för företagets marknadsföring de senaste fyra åren, närmast som senior vice president inom området. Nu tar hon alltså det övergripande ansvaret för hela koncernen.

Annons
Annons

- Jag är hedrad över utnämningen till CMO på koncernnivå. Episervers planer för ännu mer tillväxt är effektiva, och jag är glad att kunna fortsätta bidra till att ge våra kunder möjlighet att skapa erfarenhet i världsklass, säger Jessica Fardin, ny CMO, i ett pressmeddelande.

Hon har tydligen också blivit uppmärksammad utanför Episerver.

- Jessica Fardin har nyligen fått internationellt erkännande när hon nominerades till 2019 DMN Marketing Hall of Femme. Hundratals kvinnliga ledare var föreslagna men endast 15 nomineringar antogs, däribland kvinnliga marknadsförare från företag som Citi, Deloitte och Jessica från Episerver, skriver företaget.

Episerver har kontor i USA, Storbritannien, Sverige, Australien, Tyskland, Danmark, Finland, Norge, Nederländerna, Spanien, Sydafrika, Singapore, Vietnam och Förenade Arabemiraten. Jessica Fardin kommer som global CMO att vara stationerad på Stockholms-kontoret.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!