Svenskt Tenn kryddar sin näthandel med en concierge

Nu kan inredningsföretagets kunder beställa online och hämta ut varorna utan att lämna bilen.

Svenskt Tenn, som grundades redan 1924, lanserade nyligen sin nya e-handel. Förutom en ny design lades stort fokus på content och tanken är att inspirera kunderna så att de ska få en upplevelse som speglar den fysiska butiken när de besöker nya Svenskttenn.se.

Nu väljer inredningsföretaget att utöka sin e-handelsservice med en concierge. Något som innebär att kunderna kan beställa sina varor online och hämta ut dem vid den nya concierge-disken, eller stanna till med bilen och få dem utburna.

Annons

Click and Collect 2.0

Concierge-tjänst må kännas som ett fint ord för Click and Collect men möjligheten att hämta upp sin beställning utan att lämna bilen, ett koncept som även varuhusjätten Nordstrom testat, tar det hela ett steg längre.

För att möjliggöra satsningen har ytan i butiken på Strandvägen i Stockholm disponerats om, och i samband med det har inredningsateljén kunna flytta till en större avdelning på nedre plan, där den blir tillgänglig för fler.

– Det här tror vi kommer att uppskattas av våra e-handelskunder, och för dem som handlar i butiken finns personalen vid concierge-disken där för att vägleda och informera om produkterna och historien bakom, säger Thommy Bindefeld, marknadschef på Svenskt Tenn.

Annons