Annons

Svenskt konsthantverk ska lyfta med ny modern e-handel Mari-Louise Franzén

Svenskt konsthantverk ska lyfta med ny modern e-handel

2017-03-08 11:50

Uppgraderad nätbutik ska öka försäljningen för närmare hundra konsthantverkare.

Konsthantverkscentrum insåg e-handelns möjligheter redan 2012 då man samlade konsthantverkarnas nätbutiker under en sajt, med hjälp av Nordisk E-handel. Först 2015 valde man dock att ta det hela ett steg längre och slängde då upp en gemensam webbshop för stiftelsens medlemmar.

- Nätbutiken är sprunget ur ett behov och en efterfrågan från våra anslutna konsthantverkare. Vi ser nätbutiken som ett kompletterande kooperativ, där vi gemensamt marknadsför och säljer konsthantverk, sade verksamhetsledaren Mari-Louise Franzén vid lanseringen.

"Självklart för oss att utveckla nätbutiken"

Efter två år i drift tar nu Konsthantverkscentrum.se nästa steg på resan och gör en rejäl uppgradering av nätbutiken. Den får ett nytt utseende, blir mer kundanpassad och likt många andra även responsiv. Det vill säga att den automatiskt anpassar sig till skärmens storlek.

Annons
Annons
- Vi ser ett ökat intresse för att handla konsthantverk över nätet och det är självklart för oss att utveckla nätbutiken för att följa de sätt som kunder väljer att handla på, kommenterar Mari-Louise Franzén nylanseringen.

Nätbutiken ska idag bjuda på över 1000 produkter ifrån 90 konsthantverkare. Varje konsthantverkare säljer och hanterar sina produkter själv och varorna går direkt från konsthantverkaren ut till kunden. Det hela påminner alltså om Nordic Design Collective som även de samlar formgivare på en e-handelsplats.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
BGA startar ny e-handel:

BGA startar ny e-handel: "Ska konkurrera med oss själva"

Vill omsätta tre miljoner under första året.

Annons
Annons
Supermånad för Clas Ohlsons nätbutik - ökade 119 procent

Supermånad för Clas Ohlsons nätbutik - ökade 119 procent

Sajtkrasch stoppade inte e-handeln.

Almedalen intogs av Ehandelsstylisterna

Sommarspecial: Almedalen intogs av Ehandelsstylisterna

Exklusivt mingel på sommarens mest fartfyllda evenemang.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNords nya tjänst löser stort <nobr>e-handelsproblem</nobr>

Bieffekt: PostNords nya tjänst löser stort e-handelsproblem

Kvittar vilket namn som står på paketet.

3
Babyshop tog en smäll på 100 miljoner för att fixa Lekmer

Babyshop tog en smäll på 100 miljoner för att fixa Lekmer

"Nästan uteslutande kostnader relaterade till flytten".

Qliros Q2: Högsta tillväxten på flera år för Nelly

Qliros Q2: Högsta tillväxten på flera år för Nelly

Nästan hälften var egendesignade varor.

Annons
Annons
Har lärt sig av <nobr>e-handeln</nobr> - öppnar helt ny typ av butik

Har lärt sig av e-handeln - öppnar helt ny typ av butik

Premiär för Nike Live.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Filippa K söker:

Social Media Manager

Nosto Solutions AB söker:

Partnership Manager

GLACIAL AB söker:

eCommerce manager

AB Stenströms Skjortfabrik söker:

Webbredaktör ? vikariat 12 månader


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta