Annons

Svenskt logistikföretag vill ge nätbutiker globala fördelar Samir Shakhtoor

Svenskt logistikföretag vill ge nätbutiker globala fördelar

2018-02-14 07:00

Nytt samarbete låter Bifrost Logistics erbjuda e-handlarna att expandera utomlands.

Det Malmöbaserade logistikföretaget Bifrost Logistics vill underlätta för svenska e-handlare att bli globala och börja sälja utomlands. För att möjliggöra detta har de tillsammans med ett internationellt företag, TWS Logistics, tagit fram en lösning som är tänkt att effektivisera distributionen av e-handelspaket till konsumenter runt om i världen.

"Ser ett stort behov hos e-handlarna"

TWS Logistics har distributionshubbar i bland annat Malmö, Hamburg och Amsterdam, vilket ska kunna erbjuda e-handlare i hela Norden, Tyskland, Storbritannien och Benelux-länderna att få sina paket levererade till kunderna på ett effektivare sätt än i dag.

- Vi ser ett stort behov hos e-handlarna att hitta bättre logistiklösningar och nu fokuserar vi på att erbjuda både spårbara och ospårbara lösningar med snabba leveranstider till hela världen, säger Samir Shakhtoor, Sales Director på Bifrost Logistics, till Ehandel.se.

"Finns mycket vi kan göra"

Bifrost Logistics levererar även till Nordamerika och Asien och samarbetar med olika postverk och kurirföretag för att få ihop "the last mile".

Annons
Annons
- Vi ser att det finns mycket vi kan göra för de svenska e-handlarna och hjälpa dem att hitta andra alternativ än de traditionella. B2C är vår core business, säger Samir Shakhtoor.

Samarbetspartnern TWS Logistics har växt snabbt och ska ha slutat som trea i DI:s Gaselltävling 2017.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

December är en bergochdalbana.

Eventchefen efter Emeetfinalen:

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

Turnén avslutades i Stockholm.

Annons
Annons
De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Extra: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Vilka var där?

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Prognosen för Sveriges absolut största e-handelsvecka.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta