Svenskt logistikföretag vill ge nätbutiker globala fördelar

Nytt samarbete låter Bifrost Logistics erbjuda e-handlarna att expandera utomlands.

Det Malmöbaserade logistikföretaget Bifrost Logistics vill underlätta för svenska e-handlare att bli globala och börja sälja utomlands. För att möjliggöra detta har de tillsammans med ett internationellt företag, TWS Logistics, tagit fram en lösning som är tänkt att effektivisera distributionen av e-handelspaket till konsumenter runt om i världen.

"Ser ett stort behov hos e-handlarna"

TWS Logistics har distributionshubbar i bland annat Malmö, Hamburg och Amsterdam, vilket ska kunna erbjuda e-handlare i hela Norden, Tyskland, Storbritannien och Benelux-länderna att få sina paket levererade till kunderna på ett effektivare sätt än i dag.

Annons
Annons

- Vi ser ett stort behov hos e-handlarna att hitta bättre logistiklösningar och nu fokuserar vi på att erbjuda både spårbara och ospårbara lösningar med snabba leveranstider till hela världen, säger Samir Shakhtoor, Sales Director på Bifrost Logistics, till Ehandel.se.

"Finns mycket vi kan göra"

Bifrost Logistics levererar även till Nordamerika och Asien och samarbetar med olika postverk och kurirföretag för att få ihop "the last mile".

- Vi ser att det finns mycket vi kan göra för de svenska e-handlarna och hjälpa dem att hitta andra alternativ än de traditionella. B2C är vår core business, säger Samir Shakhtoor.

Samarbetspartnern TWS Logistics har växt snabbt och ska ha slutat som trea i DI:s Gaselltävling 2017.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!