Svenskt sportmodeföretag vill nå kunderna direkt

Daily Sport, som bland annat säljer golfmode för kvinnor, lanserar e-handel för att ge sina kunder möjligheten att handla hela deras sortiment på ett och samma ställe.

Varumärken och företag som satsar på e-handel till slutkonsument blir allt vanligare. Lagom till golfsäsongen drar igång sällar sig nu även Daily Sports till den skaran.

Daily Sports är ett svenskt modeföretag som designar, producerar och säljer sportkläder för kvinnor. Företaget grundades 1995 och deras golf- och träningskläder säljs i 28 länder via 20 distributörer, nu kompletterar man alltså med en egen e-handel.

Annons

Allt på ett ställe

Nätbutiken lanserades i april, och precis som flera andra grossister och tillverkare, är den ett sätt att kunna erbjuda sina kunder alla plagg i kollektionen på ett och samma ställe.

– Anledningen till att vi startar en webbshop är för att alltid kunna erbjuda våra kunder de Daily Sports produkter som de söker. Nu kommer kunderna kunna hitta alla sina favoriter som Magic golfbyxorna, Macy pikétröjorna och accessoarerna direkt hos oss på Daily Sports, säger företagets vd Ulrika Skoghag.

 

Källor: HabitSportfack

Annons