Annons

Svenskt sportmodeföretag vill nå kunderna direkt

Svenskt sportmodeföretag vill nå kunderna direkt

2015-04-27 13:20

Daily Sport, som bland annat säljer golfmode för kvinnor, lanserar e-handel för att ge sina kunder möjligheten att handla hela deras sortiment på ett och samma ställe.

Varumärken och företag som satsar på e-handel till slutkonsument blir allt vanligare. Lagom till golfsäsongen drar igång sällar sig nu även Daily Sports till den skaran.

Daily Sports är ett svenskt modeföretag som designar, producerar och säljer sportkläder för kvinnor. Företaget grundades 1995 och deras golf- och träningskläder säljs i 28 länder via 20 distributörer, nu kompletterar man alltså med en egen e-handel.

Allt på ett ställe

Nätbutiken lanserades i april, och precis som flera andra grossister och tillverkare, är den ett sätt att kunna erbjuda sina kunder alla plagg i kollektionen på ett och samma ställe.

Annons
Annons
– Anledningen till att vi startar en webbshop är för att alltid kunna erbjuda våra kunder de Daily Sports produkter som de söker. Nu kommer kunderna kunna hitta alla sina favoriter som Magic golfbyxorna, Macy pikétröjorna och accessoarerna direkt hos oss på Daily Sports, säger företagets vd Ulrika Skoghag.

 

Källor: HabitSportfack

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta