Annons

Svenskt sportmodeföretag vill nå kunderna direkt

Svenskt sportmodeföretag vill nå kunderna direkt

2015-04-27 13:20

Daily Sport, som bland annat säljer golfmode för kvinnor, lanserar e-handel för att ge sina kunder möjligheten att handla hela deras sortiment på ett och samma ställe.

Varumärken och företag som satsar på e-handel till slutkonsument blir allt vanligare. Lagom till golfsäsongen drar igång sällar sig nu även Daily Sports till den skaran.

Daily Sports är ett svenskt modeföretag som designar, producerar och säljer sportkläder för kvinnor. Företaget grundades 1995 och deras golf- och träningskläder säljs i 28 länder via 20 distributörer, nu kompletterar man alltså med en egen e-handel.

Allt på ett ställe

Nätbutiken lanserades i april, och precis som flera andra grossister och tillverkare, är den ett sätt att kunna erbjuda sina kunder alla plagg i kollektionen på ett och samma ställe.

Annons
Annons
– Anledningen till att vi startar en webbshop är för att alltid kunna erbjuda våra kunder de Daily Sports produkter som de söker. Nu kommer kunderna kunna hitta alla sina favoriter som Magic golfbyxorna, Macy pikétröjorna och accessoarerna direkt hos oss på Daily Sports, säger företagets vd Ulrika Skoghag.

 

Källor: HabitSportfack

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta