Annons

Swish Handel - har ökat med 280 procent

Swish Handel - har ökat med 280 procent

2019-01-25 14:34

"Swish blev vårt populäraste betalsätt på bara några dagar".

Swish Handel lanserades i januari 2017, och redan under 2018 har den haft en tillväxt på cirka 280 procent. Under det första året nådde den 13,5 miljoner betalningar och under 2018 summerades dem till 52 miljoner. Handelstjänsten har på kort tid fått in många små och stora handlare under sitt tak, bland annat SJ, Åhléns och Selecta. Blocket var även en av dem som anslöt sig under förra året.

 – Redan fem dagar efter att vi lanserade Swish blev det vårt populäraste betalsätt. Nu väljer närmare hälften av våra kunder att betala sina annonser med Swish, säger Cecilia von Krusenstierna, marknads- och kommunikationschef på Blocket, i ett pressmeddelande.

"Både online och i fysisk miljö"

Swish är idag Sveriges populäraste mobila betallösning hos både privatpersoner och företag. Betalföretaget förutspår fler anslutna företag och handlare framåt, samt en fortsatt positiv utveckling för handelstjänsten.

Annons
Annons
– Vi ser en stor efterfrågan från användare att kunna betala med Swish, både online och i fysisk miljö. Vi är såklart oerhört glada över att fler och fler företag nu väljer att erbjuda Swish till sina kunder och att vi på så sätt blir tillgängliga på ännu fler plattformar, säger Anna-Lena Wretman, VD för Swish.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta