SPONSRAD ARTIKEL FRÅN Swish
Swish för handel gör succé hos SJ

Swish för handel gör succé hos SJ

2017-11-20 07:00

Tack vare tjänstens enkelhet har Swish på kort tid blivit ett av de betalsätt kunder uppskattar mest när de handlar online.

Swish blev populärt direkt

I början av mars lanserades Swish både i SJ:s app och på sj.se och redan efter två dygn genomfördes cirka 30 % av alla transaktioner med Swish.

“Swish är ett bra exempel på hur vi ständigt utvecklar våra digitala kanaler för att hela tiden erbjuda bättre tjänster och ökad valfrihet. SJ är ett av de reseföretag som ligger längst fram i den digitala utvecklingen och det ska bli roligt att se om fler stora reseföretag kommer att ta emot betalningar via Swish framöver”, säger Jenny Gejke, chef över kanalutveckling på SJ.

Sedan Swish handel lanserades tidigare i år har många e-handlare valt att ansluta sig och ta betalt med Swish online. Hos företag som Lindex, Svenska Spel och Telia kan kunderna numera swisha sina betalningar.

En naturlig del av svenskarnas vardag

På fem år har det hänt mycket. Swish startade i december 2012 som en smidig betaltjänst mellan privatpersoner. Tjänsten blev snabbt populär och snart utvecklades även Swish företag och tidigare i år lanserades även Swish handel som betalsätt för e-handel och m-handel. Att swisha betalningar är idag vardag för nära 6 miljoner svenskar. Hela 98 % av svenskarna känner till Swish och det tillkommer cirka 80 000 nya användare varje månad. 

”Vi är glada och stolta över att Swish är en så naturlig del av svenska folkets vardag. E-handel och m-handel fortsätter att växa och med Swish handel kan vi erbjuda både privatpersoner och företag en betalningslösning som förenklar och förbättrar shoppingupplevelsen.”, säger Anna-Lena Wretman, VD för Getswish AB.

Swish är idag den mest omtyckta mobila betaltjänsten i Sverige, tack vare tjänstens enkelhet. Med Swish har kunderna alltid betalningen tillgänglig, vilket gör att de kan handla när som helst och var som helst.

Läs mer om hur Swish för handel fungerar här.

Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta