TV4-Gruppen bryter ny mark i samarbete med Adlibris

De båda Bonnierbolagen lanserar e-handelssatsningen, Kökets favoriter. Målet är att bli den ledande nätbutiken för produkter inom matlagning, bakning och dukning.

Adlibrisgruppen, som är en del av Bonnier AB, består av Adlibris, Discshop, leksaksbutiken Bamba.se och sedan i somras Odla.nu. E-handelsgruppen har en uttalad ambition att bli ledande i Norden och nu tar man nästa kliv i den satsningen.

Tillsammans med ett annat Bonnierägt bolag, TV4-Gruppen, lanserar man den nya e-handelssatsningen, Kökets favoriter

Annons

– Det finns ett stort engagemang kring matlagning och bakning men inom e-handeln är det fortfarande ett litet segment, säger Julia Reuszner, chef kategorisajter Adlibrisgruppen.

– Med Kökets favoriter vill vi skapa en inspirerande butik med ett brett tilltal, starka varumärken till konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och ett sortiment med fokus på färg, form och kvalitet.

Ett helt ekosystem

Målet med den nya sajten är att bli den ledande e-handelsbutiken för produkter inom matlagning, bakning och dukning. För Adlibrisgruppen är e-handel vardagsmat men för TV4-Gruppen handlar det om att bryta ny mark.

TV4-Gruppen har redan en stark position när det gäller mat- och bakinnehåll, och tanken med det nya samarbetet är att komplettera med ett helt nytt ekosystem runt mat för att stärka sitt totala materbjudande till konsument.

– Kökets favoriter blir först ut i en omfattande satsning på mat för TV4. Vårt mål är att skapa den ledande och mest inspirerande matupplevelsen på alla plattformar genom att erbjuda innehåll, produkter och tjänster som tar användarna från inspiration till handling, säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4-Gruppen.

Annons