Tag Heuer tar sikte på Kina med exklusivt samarbete

Kineiska JD.com har lockat till sig ännu en europeisk tungviktare inom lyxsegmentet. Nu öppnar den schweiziska avantgardeurmakaren Tag Heuer en exklusiv butik på marknadsplatsen.

Tidigare i våras öppnade den franska kosmetikkedjan Sephora som ägs av LVMH, ett av världens största företag inom lyxproduktsbranschen med bland annat Louis Vuitton, Dior, Berluti och Donna Karan i portföljen, en flaggskepsbutik på JD.com.

Nu är det dags för den schweiziska urmakaren Tag Heuer att göra detsamma. Ytterligare en fjäder i hatten då Tag Heuer är bland de mest prestigefyllda klockmärkena på den globala klockmarknaden och idag rankas som den fjärde största tillverkaren av exklusiva klockor.

Annons

– Vi är mycket glada över att Tag Heuer valt JD.com för att etablera sin första flaggskeppsbutik på nätet i Kina. Tag Heuer är synonymt med kvalitet, innovation och lyx, och vi är glada över att kunna erbjuda vår ledande e-handelsplattform för att hjälpa till att att leverera en shoppingupplevelse som är förenlig med Tag Heuers varumärke och vision, säger Carol Fung, vice vd för JD.com.

Inga piratkopior

Alibaba och deras marknadsplats Tmall har tidigare varit förstavalet för många internationella varumärken när det varit dags att ta klivet in i Kina. På senare tid har JD.com dock lyckats locka till sig en rad stora aktörer framför näsan på Alibaba.

Något man gjort mycket tack vare sin uttalade satsning på äkta märkesvaror och att JD.com säger sig ha nolltolerans mot förfalskningar.

– JD.coms är kända för sin kundservice och med ett mångårigt rykte av att erbjuda äkta märkesvaror på nätet är de en idealisk e-handelspartner i Kina för TAG Heuer, säger Leo Poon, Landschef för Tag Heuer i Kina.

Annons