Annons

Tailor Store är redo att expandera vidare inom EU

Tailor Store är redo att expandera vidare inom EU

2013-12-16 09:02

Tailor Store har under det gångna året jobbat hårt med att göra sin plattform skalbar och bygga verktygen som gör det möjligt att ta klivet in i nya länder. Nu är det dags att expandera vidare ut i Europa, först ut är Nederländerna och Belgien.

Nya marknader är alltid lockande för e-handlare, men det kan vara ett mycket kostsamt äventyr om man inte har en väl utarbetat plan. Något Tailor Store känner sig säkra på att man har när det nu är dags att expandera vidare till Nederländerna och Belgien.

Förutom att säkra upp varumärke och domännamn i respektive land som man går in i, säger e-handlaren sig även ha en genomarbetad strategi för CRM och SEO. Något som ska se till att lanseringarna blir mycket kostnadseffektiva.
– Det krävs alltid andra lokala tillpassningar såsom valutor, certifikat, betalsystem, momsregistrering och det är mycket bra att vi redan har kompetensen om detta inom vår organisation. För alla texter anlitar vi en översättningsbyrå som får använda vårt eget CMS (Content Management System) för att översätta och korrekturläsa webbplatsen, säger Tobias Lindblom, marknadschef på Tailor Store.

Stora expansionsplaner

Till lanseringarna kommer Tailor Store även att använda de Google Adwords kampanjer som fungerat allra bäst på befintliga marknader. Därefter kommer övrig marknadsföring skalas upp i jämn takt. Och inom en inte alltför avlägsen framtid verkar ytterligare expansion vara på gång.
– När vi nu har vi skapat de rätta förutsättningarna att expandera vår affärsmodell till nya marknader känns det extra kul att kunna göra det snabbt, men ändå med kontroll på kostnaderna. Vi vänder snart blickarna mot öster och väster med vår expansion. Vår vision är att klä världen i skräddarsydda plagg, säger Jan Höjman, vd på Tailor Store.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Annons
Annons
Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta