Target expanderar sina snabba matleveranser

Den amerikanska lågpriskedjan levererar nu livsmedel inom en timme i tre amerikanska storstadsområden.

I september inledde Target ett samarbete med leveranstjänsten Instacart, som tidigare i år plockade in 210 miljoner dollar i en investeringsrunda, för att kunna leverera livsmedel och dagligvaror inom en timme.

Inledningsvis testades konceptet i två Target-butiker i Minneapolis, där butikskedjan har sitt huvudkontor, och kort därefter var det dags för San Francisco. Nu ser man till att förlänga listan med Chicago, skriver Internet Retailer.

Annons

– Med julen och vintern i antågande är vi glada över att ge våra kunder möjlighet att handla på Target genom Instacart. Särskilt under en tid på året då många är väldigt upptagna, säger John Maslowski, affärsutvecklare på Instacart.

Inom en timme, eller inom en vecka

Det här innebär att kunder i de tre städerna kan handla Targets produkter via Instacarts app och få dem hemlevererade inom en timme för en extra kostnad av 5,99 dollar. Om man är villig att vänta en timme extra sjunker leveranskostnaden till 3,99 dollar och det är även möjligt att handla upp till en vecka i förväg via Instacart.

Sedan tidigare använder sig bland annat Whole Foods Market och Costco av Instacart och för Targets del innebär samarbetet att man kan ta upp kampen med Amazon och Walmart när det gäller livsmedelsleveranser på nätet. En marknad som värderas till nästan 11 miljarder dollar i USA.

Annons