Annons

Tesla öppnade butik på Amazon - stängdes nästan direkt Teslas intåg på Amazon fick ett plötsligt slut

Tesla öppnade butik på Amazon - stängdes nästan direkt

2019-02-06 11:31

Surfbräda sålde slut på en dag.

Det brukar heta att en butik på Amazons marknadsplats kan vara ett bra sätt att driva försäljning, men en sämre strategi om man vill bygga sitt varumärke.

Kläder och mobilskal

Det var dock ingenting som bekymrade bilföretaget Tesla, som nyligen valde att öppnat en butik hos e-handelsjätten. I butiken planerade företaget att sälja produkter som var märkta med Teslas logga, helt enkelt för att skapa uppmärksamhet kring det egna varumärket. Det rapporterar flera amerikanska medier med hänvisning till nyhetssajten Electrec, som var först med att berätta om butiken.

I sortimentet ingår bland annat klädesplagg, skal till mobiltelefoner och små modeller av Tesla-bilar. Och upplägget togs emot väl av kunderna. Enligt uppgift ska en surfbräda med Teslas logotyp, som kostade motsvarande 13 700 kronor, ha sålt slut redan första dagen.

Annons
Annons

Sålde slut för fort?

Faktum är att butiken verkar ha gått lite väl bra. Kort efter att bland andra TechCrunch och The Verge publicerade sina artiklar om att butiken hade öppnat, fick de nämligen lägga till uppdateringar om att den hade stängt igen.

Exakt vad den plötsliga stängningen beror på är oklart, men nyhetssajterna spekulerar i om det kan bero på att varorna såldes slut så fort att Tesla inte hann fylla på med nya. Kort innan nätbutiken ersattes med en “page not found”-sida, ska flera produkter ha listats som "unavailable". The Verge har utan framgång sökt Tesla för en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta