Annons

Tesla öppnade butik på Amazon - stängdes nästan direkt Teslas intåg på Amazon fick ett plötsligt slut

Tesla öppnade butik på Amazon - stängdes nästan direkt

2019-02-06 11:31

Surfbräda sålde slut på en dag.

Det brukar heta att en butik på Amazons marknadsplats kan vara ett bra sätt att driva försäljning, men en sämre strategi om man vill bygga sitt varumärke.

Kläder och mobilskal

Det var dock ingenting som bekymrade bilföretaget Tesla, som nyligen valde att öppnat en butik hos e-handelsjätten. I butiken planerade företaget att sälja produkter som var märkta med Teslas logga, helt enkelt för att skapa uppmärksamhet kring det egna varumärket. Det rapporterar flera amerikanska medier med hänvisning till nyhetssajten Electrec, som var först med att berätta om butiken.

I sortimentet ingår bland annat klädesplagg, skal till mobiltelefoner och små modeller av Tesla-bilar. Och upplägget togs emot väl av kunderna. Enligt uppgift ska en surfbräda med Teslas logotyp, som kostade motsvarande 13 700 kronor, ha sålt slut redan första dagen.

Annons
Annons

Sålde slut för fort?

Faktum är att butiken verkar ha gått lite väl bra. Kort efter att bland andra TechCrunch och The Verge publicerade sina artiklar om att butiken hade öppnat, fick de nämligen lägga till uppdateringar om att den hade stängt igen.

Exakt vad den plötsliga stängningen beror på är oklart, men nyhetssajterna spekulerar i om det kan bero på att varorna såldes slut så fort att Tesla inte hann fylla på med nya. Kort innan nätbutiken ersattes med en “page not found”-sida, ska flera produkter ha listats som "unavailable". The Verge har utan framgång sökt Tesla för en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta