The Body Shop lanserar digital innehållsportal

The Body Shop har haft en svensk nätbutik sedan 2012. Företaget skall även vara aktivt i sociala medier som Facebook och Instagram. De driver också en nättidning vid namn Everybody samt en blogg. Nu vill de sammanföra allt innehåll under ett och samma tak.

I dag skall The Body Shop slå upp portarna till Beautywithheart.se. En samlinglingsplats för deras digital innehåll. Det snackas mycket om content marketing och att utöver produkterna även inspirera och erbjuda kunderna djupare information.

The Body Shop vill nu enklare inspirera kunderna när de sammanför allt sitt digitala innehåll i en portal.

Annons
Annons

– Portalen kommer att vara den naturliga samlingsplatsen för våra kunder där man som besökare får följa med bakom kulisserna på The Body Shop. Man kommer att kunna läsa spännande artiklar, ta del av makeupguider, filmer, intervjuer, bloggar, omvärldsbevakning och mycket, mycket mer. Självklart kommer vi också att bjuda in våra besökare att kommentera spännande nyheter och tycka till om vårt dagliga arbete, säger Helena Hansson, pressansvarig på The Body Shop.

Syftet sägs vara att den digitala portalen ska bjuda in till att lära känna företaget närmare som ett värderingsdrivet varumärke. Vi gissar att de förmodligen också hoppas generera lite försäljning.

Portalen som ska lanseras idag, men i skrivande stund inte är öppen, ska vara plattformsoberoende och automatiskt anpassa sig till alla olika enheter.

 

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!