Annons

The Body Shop lanserar digital innehållsportal

The Body Shop lanserar digital innehållsportal

2014-03-03 09:58

The Body Shop har haft en svensk nätbutik sedan 2012. Företaget skall även vara aktivt i sociala medier som Facebook och Instagram. De driver också en nättidning vid namn Everybody samt en blogg. Nu vill de sammanföra allt innehåll under ett och samma tak.

I dag skall The Body Shop slå upp portarna till Beautywithheart.se. En samlinglingsplats för deras digital innehåll. Det snackas mycket om content marketing och att utöver produkterna även inspirera och erbjuda kunderna djupare information.

The Body Shop vill nu enklare inspirera kunderna när de sammanför allt sitt digitala innehåll i en portal.

– Portalen kommer att vara den naturliga samlingsplatsen för våra kunder där man som besökare får följa med bakom kulisserna på The Body Shop. Man kommer att kunna läsa spännande artiklar, ta del av makeupguider, filmer, intervjuer, bloggar, omvärldsbevakning och mycket, mycket mer. Självklart kommer vi också att bjuda in våra besökare att kommentera spännande nyheter och tycka till om vårt dagliga arbete, säger Helena Hansson, pressansvarig på The Body Shop.

Syftet sägs vara att den digitala portalen ska bjuda in till att lära känna företaget närmare som ett värderingsdrivet varumärke. Vi gissar att de förmodligen också hoppas generera lite försäljning.

Portalen som ska lanseras idag, men i skrivande stund inte är öppen, ska vara plattformsoberoende och automatiskt anpassa sig till alla olika enheter.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta