Annons

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek Foto: thereselindgren.se Therese Lindgrens bok sålde i massor hos Adlibris i helgen

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek

2016-11-29 16:07

Adlibris ansluter sig till gruppen av e-handlare som fick lyckade försäljningssiffror i helgen.

Det här årets Black Friday bjöd på trevliga upplevelser för ett stort antal e-handlare, och vår analysavdelning kunde tidigare i dag meddela att konsumenternas köplust numera verkar sitta i hela helgen.

Adlibrisgruppen, som består av Adlibris, Bamba, Discshop, Kökets favoriter och Odla, sällar sig i dag till skaran av e-handelsaktörer som delar med sig av positiva resultat. Koncernen har under helgen som helhet haft över en miljon besökare och omsättningen ska under samma period ha stigit med 57 procent jämfört med förra året.

Fredagskvällen gick från botten till toppen

Av de en miljon besöken ska nära hälften, 46 procent, ha kommit till butikerna via mobiltelefonen. De flesta beställningarna gjordes under fredagskvällen då det kom in 77 beställningar i minuten när trycket var som starkast.

Annons
Annons
- Fredagskvällar är normalt handelns sämsta tid men vi visar att starka kampanjer och bekvämligheten att handla när man vill är väldigt attraktivt för dagens kunder. Vi är bara i början av omställningen att ge konsumenter en helt annan upplevelse när det gäller pris, bekvämlighet och sortiment jämfört med fysisk handel, kommenterar Johan Kleberg, Adlibrisgruppens VD, i ett pressmeddelande.

Adlibris sålde i snitt en bok i sekunden under hela Black Friday-helgen då den mest populära boken att beställa hem var Therése Lindgrens “Ibland mår jag inte så bra”. 78 procent av köpen på Adlibris gjordes av kvinnor. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem