Annons

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek Foto: thereselindgren.se Therese Lindgrens bok sålde i massor hos Adlibris i helgen

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek

2016-11-29 16:07

Adlibris ansluter sig till gruppen av e-handlare som fick lyckade försäljningssiffror i helgen.

Det här årets Black Friday bjöd på trevliga upplevelser för ett stort antal e-handlare, och vår analysavdelning kunde tidigare i dag meddela att konsumenternas köplust numera verkar sitta i hela helgen.

Adlibrisgruppen, som består av Adlibris, Bamba, Discshop, Kökets favoriter och Odla, sällar sig i dag till skaran av e-handelsaktörer som delar med sig av positiva resultat. Koncernen har under helgen som helhet haft över en miljon besökare och omsättningen ska under samma period ha stigit med 57 procent jämfört med förra året.

Fredagskvällen gick från botten till toppen

Av de en miljon besöken ska nära hälften, 46 procent, ha kommit till butikerna via mobiltelefonen. De flesta beställningarna gjordes under fredagskvällen då det kom in 77 beställningar i minuten när trycket var som starkast.

Annons
Annons
- Fredagskvällar är normalt handelns sämsta tid men vi visar att starka kampanjer och bekvämligheten att handla när man vill är väldigt attraktivt för dagens kunder. Vi är bara i början av omställningen att ge konsumenter en helt annan upplevelse när det gäller pris, bekvämlighet och sortiment jämfört med fysisk handel, kommenterar Johan Kleberg, Adlibrisgruppens VD, i ett pressmeddelande.

Adlibris sålde i snitt en bok i sekunden under hela Black Friday-helgen då den mest populära boken att beställa hem var Therése Lindgrens “Ibland mår jag inte så bra”. 78 procent av köpen på Adlibris gjordes av kvinnor. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
<nobr>E-handelskonferensen</nobr> som satsar allt på upplevelsen

E-handelskonferensen som satsar allt på upplevelsen

Häng med när Ehandel.se besökte Världens Farligaste Möte.

1
Annons
Annons
PostNords sms-avisering låg nere:

PostNords sms-avisering låg nere: "Är förstås inte ok"

Enligt uppgifter till Ehandel.se ska problemen ha pågått i över en veckas tid.

17 000 boxar utskickade när Dejtboxen fyller 1 år

17 000 boxar utskickade när Dejtboxen fyller 1 år

Firar med jubileumsbox som ska bjuda på "upplevelser för alla sinnen".

Hemköp tar e-handeln utanför storstäderna

Hemköp tar e-handeln utanför storstäderna

Näst på tur är Linköping och Örebro.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska PostNord förhindra fler

Så ska PostNord förhindra fler "tillfälliga svackor"

Företaget är "på rätt väg", trots kvalitetsdippen i april månad, enligt en ny rapport.

Upplands-Bro välkomnar Zalando:

Upplands-Bro välkomnar Zalando: "Jättekul med ett så starkt varumärke"

Perfekt läge och företagsklimat i Upplands-Bro, enligt kommunens näringslivschef.

Zalandos Nordenlager hamnar norr om Stockholm

Zalandos Nordenlager hamnar norr om Stockholm

Det omtalade lagret ska byggas i Brunna.

Annons
Annons
E-handlaren som sade ja till att öppna en butik för bröllop

E-handlaren som sade ja till att öppna en butik för bröllop

Ska hjälpa brudar och brudgummar att hitta allt de behöver inför sin stora dag.

Rocket Internet säljer Namshi till köpcentrumkedja i Dubai

Rocket Internet säljer Namshi till köpcentrumkedja i Dubai

Prislappen: 151 miljoner dollar för 51 procent av bolaget.

Jernhest breddar konceptet - lanserar egen livsstilsbutik

Jernhest breddar konceptet - lanserar egen livsstilsbutik

E-handelsföretaget Jernhest öppnar showroom i Linköping.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

BRL Electronics söker:

Content Coordinator - Norge

Man of a Kind söker:

Digital Marketer (Social Commerce)

Jollyroom AB söker:

Inköpare Leksaker

Cykelkraft AB söker:

Marknadskoordinator

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem