Annons

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek Foto: thereselindgren.se Therese Lindgrens bok sålde i massor hos Adlibris i helgen

Therese Lindgren i topp när Adlibris sålde 1 bok/sek

2016-11-29 16:07

Adlibris ansluter sig till gruppen av e-handlare som fick lyckade försäljningssiffror i helgen.

Det här årets Black Friday bjöd på trevliga upplevelser för ett stort antal e-handlare, och vår analysavdelning kunde tidigare i dag meddela att konsumenternas köplust numera verkar sitta i hela helgen.

Adlibrisgruppen, som består av Adlibris, Bamba, Discshop, Kökets favoriter och Odla, sällar sig i dag till skaran av e-handelsaktörer som delar med sig av positiva resultat. Koncernen har under helgen som helhet haft över en miljon besökare och omsättningen ska under samma period ha stigit med 57 procent jämfört med förra året.

Fredagskvällen gick från botten till toppen

Av de en miljon besöken ska nära hälften, 46 procent, ha kommit till butikerna via mobiltelefonen. De flesta beställningarna gjordes under fredagskvällen då det kom in 77 beställningar i minuten när trycket var som starkast.

Annons
Annons
- Fredagskvällar är normalt handelns sämsta tid men vi visar att starka kampanjer och bekvämligheten att handla när man vill är väldigt attraktivt för dagens kunder. Vi är bara i början av omställningen att ge konsumenter en helt annan upplevelse när det gäller pris, bekvämlighet och sortiment jämfört med fysisk handel, kommenterar Johan Kleberg, Adlibrisgruppens VD, i ett pressmeddelande.

Adlibris sålde i snitt en bok i sekunden under hela Black Friday-helgen då den mest populära boken att beställa hem var Therése Lindgrens “Ibland mår jag inte så bra”. 78 procent av köpen på Adlibris gjordes av kvinnor. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta