Tictail-butiker ska få större publik med mobilapp

Den svenska e-handelsplattformen Tictail har från början satsat globalt. Man har även gett sig in i app-världen med en egen App Store, för den egna plattformen. Nu satsar man dock på en Tictail-app för Apples enheter och iOS. En mobilapp som skall öka försäljningen.

Tictail lovar nu mer trafik till de e-butiker som använder deras plattform. En app för Apples enheter har nämligen lanserats som ger ett nytt mobilt fönster in till alla Tictail-butiker.

Den senaste tidens siffror ifrån USA och Storbritannien har visat att den mobila trafiken i många områden nu överstiger 50 procent för e-handlare. Tictail har även de sett den mobila trafiken skjuta i höjden. Hos Tictail, och deras mobilanpassade sidor, skall den mobila trafiken överstiga 50 procent. Hela 40 procent av alla transaktioner sker även mobilt.

Annons
Annons

Det är alltså inte utan anledning man nu exponerar plattformen mot Apples iPhone. Användare av den nya appen skall förstås kunna e-handla i den samt upptäcka nya butiker. De kan även dela produkter och hålla sig uppdaterade med en butiks nyheter.

Se över fraktalternativen

För e-handlare som använder Tictails plattform klargörs det att man nu bör se över sina fraktalternativ. Desto fler länder man öppnar upp för desto större antal användare kommer exponeras för butiken i den nya appen. Man rekommenderas även att se över sina bilder så att de ser bra ut i mobilen.

Vi har inte testat appen men den sägs vara bra på att sortera bland innehållet i alla butiker samt exponera det snyggt. Det ska även vara lätt att "surfa runt" och utforska utbudet och lära känna nya butiker. Mer information om den nya appen finner ni här hos Tictail. Företaget meddelar även att den nya mobila upplevelsen kommer att komma till Android inom kort.

 

Källa: Press, VB

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!