Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Stora förändringar hos e-handelsleverantören.

Företaget Contentor, som levererar texter till e-handlare, meddelar flera stora förändringar idag. Content-bolaget har bland annat anställt Sofia Franzén som ny affärsområdeschef inom content marketing. Samtidigt slås Contentor Marketing, som tidigare var ett separat bolag för innehållsmarknadsföring, ihop med Contentor AB, som bland annat jobbar med översättningar.

Innehållsmarknadsföringen kommer nu att bli ett affärsområde inom Contentor AB. Linnea Vikbrant, som tidigare var vd på Contentor Marketing, kommer gå vidare till uppstartsbolaget Fieldly, där hon blir kommunikationsansvarig.

Annons

"Min styrka ligger i att bygga bolag"

På tal om uppstartsbolag så är den nya affärsområdeschefen Sofia Franzén väl bevandrad på det området. Hon var tidigare vd för startupen Owegoo innan hon gick vidare till att bli vd för Drivhuset i Malmö, där hon de senaste åren hjälpt just startups att växa.

- Jag har stormtrivts på Drivhuset i Malmö. Det har varit väldigt givande att arbeta med unga människor som velat förverkliga sina affärsidéer men den senaste tiden har jag längtat tillbaka till att själv driva bolag och till att få jobba med bolag som är i tillväxtfasen. Min styrka ligger i att bygga bolag. Men jag drivs också av att få människor att jobba ihop i starka team, säger Sofia Franzén, i ett pressmeddelande.

"En drömkandidat för uppdraget"

Contentor blev nyligen utsett till “Gasellföretag 2017” av Dagens industri. För räkenskapsåret som slutade den sista augusti så omsatte företaget 16,5 miljoner kronor, vilket ska vara en tillväxt på 40 procent.

- Det känns jättekul att en så bra person som Sofia blir en del av teamet. Hennes passion för branschen och för verksamhetsutveckling gör henne till en drömkandidat för uppdraget. Hon kommer bygga vidare på och utveckla verksamheten som Linnea lagt grunden till, säger Karsten Deppert, medgrundare av Contentor.

Annons