Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Lyko och Bellbox går samman i en satsning på den nordiska marknaden. Tillsammans väntas gruppen omsätta drygt 500 miljoner kronor och med Bellbox butiksnätverk, bestående av 30 helägda butiker i Sverige och Norge, samt Lykos välbesökta e-handel, vill man bli en ledande multikanalhandlare inom skönhetsprodukter.

Lyko.se är ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hårvård och skönhet, med ett produktutbud som innefattar över 20 000 artiklar från närmare 500 varumärken. Bolaget grundades 2003 och har idag över en halv miljon registrerade kunder.

Nu går man samman med Bellbox, en butiksåterförsäljare av salongsexklusiva hårvårdsprodukter som har ett 30-tal butiker med salonger i Sverige och Norge med butikssäljare och frisörer.

Annons
Annons

– Lyko och Bellbox har individuellt varit pionjärer och ledare inom den svenska hårvårds- och skönhetsbranschen. Tillsammans skapar vi nu en fantastisk möjlighet att förbättra vårt kunderbjudande ytterligare, både i fysisk butik och online, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Helintegrerad konsumentupplevelse

Den kombinerade gruppen förväntas omsätta närmare 500 miljoner kronor och med sammanslagningen planerar man att göra en multikanalssatsning på den nordiska marknaden.

Vid årsskiftet skall det nya gemensamma namnet vara klart. Då kommer ledning också att presentera hur det utökade totala utbudet ska presenteras för kund i de fysiska butikerna.

– Samgåendet möjliggör en spännande och helintegrerad konsumentupplevelse, där vi nu har möjlighet att tillhandahålla kundservice i världsklass, oavsett inköpskanal. Vårt arbete intensifieras nu för att vidareutveckla erbjudandet till såväl kunder och personal som samarbetspartners, säger Håkan Håkansson, VD för Bellbox.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!