Annons

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

2014-11-26 13:11

Lyko och Bellbox går samman i en satsning på den nordiska marknaden. Tillsammans väntas gruppen omsätta drygt 500 miljoner kronor och med Bellbox butiksnätverk, bestående av 30 helägda butiker i Sverige och Norge, samt Lykos välbesökta e-handel, vill man bli en ledande multikanalhandlare inom skönhetsprodukter.

Lyko.se är ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hårvård och skönhet, med ett produktutbud som innefattar över 20 000 artiklar från närmare 500 varumärken. Bolaget grundades 2003 och har idag över en halv miljon registrerade kunder.

Nu går man samman med Bellbox, en butiksåterförsäljare av salongsexklusiva hårvårdsprodukter som har ett 30-tal butiker med salonger i Sverige och Norge med butikssäljare och frisörer.
– Lyko och Bellbox har individuellt varit pionjärer och ledare inom den svenska hårvårds- och skönhetsbranschen. Tillsammans skapar vi nu en fantastisk möjlighet att förbättra vårt kunderbjudande ytterligare, både i fysisk butik och online, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Helintegrerad konsumentupplevelse

Den kombinerade gruppen förväntas omsätta närmare 500 miljoner kronor och med sammanslagningen planerar man att göra en multikanalssatsning på den nordiska marknaden.

Vid årsskiftet skall det nya gemensamma namnet vara klart. Då kommer ledning också att presentera hur det utökade totala utbudet ska presenteras för kund i de fysiska butikerna.
– Samgåendet möjliggör en spännande och helintegrerad konsumentupplevelse, där vi nu har möjlighet att tillhandahålla kundservice i världsklass, oavsett inköpskanal. Vårt arbete intensifieras nu för att vidareutveckla erbjudandet till såväl kunder och personal som samarbetspartners, säger Håkan Håkansson, VD för Bellbox.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta