Annons

Tipser satsar på social shopping med Blogg.se

Tipser satsar på social shopping med Blogg.se

2014-03-17 11:23

Tipser är en plattform och tjänst som vill förändra hur vi ser på e-handel. Med Tipser, kan vem som helst sälja vilken produkt som helst, var som helst. Nu blir det även möjligt för de 250 000 bloggare som använder sig av Blogg.se att bygga egna, personliga butiker för sina läsare.

Tipser är en e-handelsplattform och tjänst för bloggare, tidningar och andra site-ägare. Tipser gör det, enkelt uttryckt, möjligt för bloggare och tidningar att själva välja vilka varumärken och produkter de vill jobba med och sälja direkt på sina sajt eller blogg.
– Genom att tillgängliggöra bra sortiment för våra användare kan de välja produkter och bygga sina egna kollektioner och sortiment. I och med att tipser äger transaktionerna och våra leverantörer levererar enligt dropshipmentmodell, blir affären ur konsumentens synvinkel helt inbäddad i plattformen den besöker. Det blir ett native format som vi tror tar bort en hel del konsumentfriktion jämfört med till exempel affiliatelösningarna, säger Axel Wolrath, Head of Sales, Tipser.
Förutom att skapa kollektioner med produkter inom mode och inredning kan bloggarna tagga produkter i sina bilder eller moodboards. All försäljning sker inbäddat i respektive blogg och bloggaren som säljer får sen provision. Nu är det även möjligt för de 250 000 bloggare som använder sig av Blogg.se att bygga egna, personliga butiker för sina läsare.
– Vi tror på att låta konsumenten handla där den först ser produkten. Det finns många format för att flytta ut produkter i anslutning till bra innehåll. Vi går ett par steg till och flyttar ut transaktionen också. Då slipper vi fundera på click-through och att flytta besökaren från en sida till en annan, utan kan koncentrera oss helhjärtat på konvertering och relevans. Så minskar vi friktionen för konsumenten, säger Axel Wolrat.

Innehåll och E-handel går hand i hand

Tipser ska dock kunna bäddas in i nästan vilken plattform som helst. I stora bloggplattformar som Tumblr och Blogger kan tjänsten bäddas in via Javascript. På så sätt kan etablerade men fristående bloggare enkelt skapa sin egen e-handel.
– Att hitta nya intäktsströmmar är största fokus för de flesta publicister och bloggare idag. Innehåll och handel går mer och mer hand i hand. Tipsers pop-up shops skapar helt inbäddade och anpassade shoppar för läsare och konsumenter. Vi står för teknik, transaktioner och i samarbete med våra partners, varuförsörjning och kundservice. Våra bloggare och publicister står för smak, urval och besökare, säger Jonas Sjöstedt, CEO Tipser.
För större nätverk och publishingplattformar bygger man däremot in Tipser i publiceringsverktyget för att skapa en effektiv e-handelskomponent.
– Just nu håller vi på med installationer hos några av våra större förlag och förbereder vår internationalisering med plug-and-play lösningar för världens största bloggplattformar. Parallellt med detta betar vi av våra backlog med e-handlare som vill exponera och sälja sina produkter via Tipser, säger Jonas Sjöstedt.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

bse
2014-03-21 14:42

Skapade konto, skapade kollektion, hämtade koden, klistrade in på bloggen. Fungerade inte.

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta