Tomten hittade fram trots saknade adresser

32 av 50 paket samlades in och delades ut.

Inom e-handeln har förstås kundens adress allt som oftast en viktig roll, men det här året ville tomten - eller Dennis, som den aktuella e-handlaren egentligen heter - göra en insats för dem som saknar adress.

LÄS ÄVEN: #Utanadress samlar e-handlare

Annons

Valde bort renar

Under uppropet #Utanadress bad han andra e-handlare om hjälp att samla in bland annat kläder och mat. Ambitionen var att få ihop totalt 50 julklappar med förnödenheter, som Dennis sedan skulle leverera ut till lämpliga mottagare. Insamlingen pågick fram till den 19.e december och nu är tomten, som denna gång valde bort renarna till förmån för sin skateboard, klar med sin leveransrunda.

- Vi lyckades samla ihop 32 paket, målet var 50 paket. Nästa år hoppas jag att fler e-handlare känner till utanadress.se så vi kan vara mer förberedda i god tid. Men det är extremt kul och värmande att se e- handlare ställa upp på detta sättet så det är ett stort tack till dom som tog kontakt, berättar Dennis i ett mejl till Ehandel.se.

Idéer och stora e-handlare välkomnas

Nästa år hoppas Dennis särskilt på att kunna locka de lite större e-handelsbolagen.

- Några större e-handlare hörde av sig redan detta året och ville hjälpa till, men jag tror att tiden det tar att gå från tanke till handling ofta är betydligt kortare hos de mindre handlarna. Vilket förstås är förståeligt eftersom större företag innebär större organisationer.

De 32 paket som delades ut fick i alla fall ett varmt mottagande, berättar Dennis.

- Det var väldigt kul att få dela ut paketen, det gjorde många glada. Finns det redan nu idéer inför nästa år så är det fritt fram!

Annons
Annons