Tony Irving dansar sig in i köp- och säljsajtens reklamfilm

"Säljer allt från steppskor till inlines till överrumplade köpare".

Att använda sig av influencers och kändisar i allmänhet, är vid det här laget ett beprövat knep för e-handlare som vill nå ut med sina produkter. Och nu har e-handelssajten och köp- och säljsidan Blocket gjort en riktig stjärnrekrytering på området.

Garagerensning med dansnummer

Bolaget har nämligen slagit sig ihop med dansprofilen Tony Irving, som förmodligen är mest känd som en av domarna i TV4-programmet Let’s Dance. Hos Blocket ska han enligt ett pressmeddelande agera skådespelare i en reklamfilm, som går under namnet "Tony säljer rubbet".

Annons

- I mockumentär stil porträtterar Blocket hur Tony Irving och hans man Alexander Skiöldsparr rensar ut garaget. Med sin energiska och övertygande ton säljer Tony allt från steppskor till inlines till överrumplade köpare. Tittarna bjuds även på ett koordinerat dansnummer initierat av Tony själv, skriver Blocket entusiastiskt.

Köpte själv begagnad husbil

Blocket har tidigare gjort liknande samarbeten med Kicki Danielsson, Samir Badran och Björn Ranelid. För Tony Irvings del ska det inte ha funnits någon tvekan om att tacka ja till att medverka.

- Jag och min man lever båda utifrån övertygelsen om att återbruk och återvinning är det enda rätta. Jag samarbetar aldrig med företag vars verksamhet jag inte har en genuin koppling till så jag blev därför väldigt glad när Blocket hörde av sig. Jag är själv en flitig användare som både köper, säljer och hyr via Blocket - det absolut bästa Blocket-kapet jag gjort var när jag hyrde en husbil som jag semestrade med under en sommar, säger han i pressmeddelandet.

Blockets reklamfilmer med medverkande kändisar är en del av sajtens koncept "Bakom varje Blocketannons finns en berättelse".

"Auktoritär tonalitet och välkänd accent"

Sammanlagt ska de tidigare filmerna ha setts 7,2 miljoner gånger.

- Vi är väldigt glada att just Tony Irving är vår nya berättare och ambassadör. Han är en färgstark profil med mycket humor och vi ser fram emot att låta honom underhålla den stora publik som våra filmer attraherat. Med sin auktoritära tonalitet och välkända accent kan Tony nå fram till svenskarna som få andra, och få alla att tänka på Blocket nästa gång det är dags att rensa ut hemma, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket.

Annons