Annons

Top Gear stjärnorna går till Amazon, ny show 2016

Top Gear stjärnorna går till Amazon, ny show 2016

2015-07-30 13:25

Efter bråket med BBC har nu Top Gear-trion skrivit avtal med Amazon i vad som lär bli ett stort dragplåster för nätjättens streamingtjänst.

E-handelsjätten Amazon satsar som vi vet både på video och musik som en del av deras Prime-tjänst. Häromdagen tog de sin Spotify-konkurrenten Prime Music till Storbritannien och nu meddelar man att Top Gear stjärnorna ska lansera en ny show på Prime Video.

TV-programmet Top Gear, som ägs av BBC, har hundratals miljoner tittare världen över. Värdarna för programmet har varit Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May. I början av året fick dock Clarkson sparken efter ett bråk med en producent. Sedan dess har trion tydligen letat efter ett nytt hem.

Premiär 2016

Nu är det officiellt att de tre värdarna går över till Amazons videotjänst där man ska lansera en ny bilshow. Serien är planerad att visas redan nästa år och tre säsonger är underskrivna. Även Top Gears producent Andy Wilman är med på tåget.

Annons
Annons
- Det känns som jag stigit ur ett biplan och in i ett rymdskepp, kommenterar Jeremy Clarkson samarbetet med Amazon.

Konkurrenten Netflix ryktas även de ha försökt locka till sig den enormt populära trion men Amazon ska alltså ha vunnit vad vi gissar var en dyr budgivning. Det är dock förstås ett enormt dragplåster för Amazons videotjänst vilket i sin tur tvingar folk att skaffa Prime-medlemskap. Och vem vet, kanske handlar man en bilpryl eller två hos Amazon.

Prime kostar 79 pund per år i Storbritannien och 99 dollar i USA. I medlemskapet får man tillgång till fri frakt, musikstreaming, videostreaming och mycket mer. Vissa analytiker beräknar nu medlemsbasen till uppemot 50 miljoner kunder.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta