Touch-företaget stärker upp styrelsen med e-handelsprofil

"Några års försprång i jämförelse med de globala aktörerna".

Efter en stor order från modejätten Bestseller, på 3,6 miljoner kronor, så meddelar e-handelsleverantören Touchtech att de stärker upp i ledningen.

LÄS ÄVEN: Bestseller spenderar nära 4 miljoner på sin omnikanal

Annons
Annons

Den som kliver in i Touchtechs styrelse är serieentreprenören Sïmon Saneback, som bland annat är medgrundare till investeringsbolaget Wellstreet.

- Jag har följt Touchtech under de senaste fyra åren och är imponerad över den resa som företaget har gjort. Många handlare kämpar idag med lönsamhetsutmaningar, krympande marginaler och en allt större kapitalbindning. Samtidigt ser vi tydliga förändringar inom detaljhandeln och att behovet av att integrera den fysiska och digitala handeln är en överlevnadsfråga, säger Sïmon Saneback i ett pressmeddelande.

"Expandera till nya marknader"

Touchtech jobbar med att förena e-handeln med butikshandeln, genom bland annat stora digitala skärmar i butik. Företaget har lockat flera stora detaljhandlare till sin tekniska lösning, exempelvis Eton, MQ, Cervera och Twilfit.

- I jämförelse med de globala aktörerna, har Touchtech några års försprång i att erbjuda konsumenter en inspirerande och interaktiv köpupplevelse, samt hjälpa varumärken med att skapa digitala och moderna butikskoncept. Jag ser fram emot att jobba nära företagets ledning och hjälpa Touchtech att expandera till nya marknader, där behovet är ännu större, säger Sïmon Saneback.

Sïmon Saneback kommer att bli invald som ny styrelseledamot den 18 juni.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!