Tourns grundare satsar på E-handel efter miljonaffär

Efter att Marcus Lind, grundaren till marknadsföringstjänsten Tourn, sålt bolaget gör han nu en satsning på e-handeln med webbtjänsten CupCard. Här kan användare enkelt designa sina egna inbjudningskort till bröllop, födelsedagar och andra evenemang för att sedan få dem direkt hem till dörren.

I början av 2013 berättade vi om Tourn, en marknadsföringstjänst som hjälper företag att hitta bloggare som vill skriva om deras produkter och recensera dem för sina läsare.

Tjänsten, som har en stort antal användare inom just e-handelsbranschen, grundades av Marcus Lind, men nu har han valt att själv satsa på e-handeln. Han berättar nu att han är igång med en ny satsning kort efter att Tourn blivit uppköpt av börsnoterade INEV Studios AB i en affär i miljonklassen.

Annons

– Efter att ha drivit en marknadsföringstjänst för e-handlare i ett flertal år så känns det som ett naturligt steg att själv göra en satsning inom e-handel med CupCard. Vi har ett kanonteam som både har erfarenhet ifrån att driva e-handelstjänster sedan tidigare, men även vet hur man når ut till kunderna, säger Marcus Lind.

Drag-and-Drop

Den nya satsningen går under namnet CupCard och är en webbtjänst där användarna kan köpa inbjudningskort, bröllopskort, kalaskort och andra kort inom en mängd olika kategorier och sedan skräddarsy dem med hjälp av ett Drag-and-Drop verktyg.

Något som gör att kunderna själva kan ändra varenda liten detalj av varje kort för att göra det personligt till just deras bröllop, kalas eller fest. Korten trycks sedan av CupCard och skickas direkt till kundens dörr.

Källa: Press

Annons