Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

"Det är galet kul att se effekten".

Den första september i år så lanserade skidklädmärket 8848 Altitude sin nya nätbutik. Enligt företaget handlade det om ”en toppmodern webbshop” och i samband med lanseringen uppdaterade företaget även sin profil.

- Vi inleder i höst en spännande resa, med större investeringar än någonsin och med att bygga starkare relationer med våra konsumenter i alla led, både genom våra återförsäljare och genom en helt ombyggd och uppdaterad flagshipstore på nätet, sade Jonas Peterson, VD på 8848 Altitude, vid öppningen.

Annons

"Härligt att konsumenten uppskattar det"

Stora ord var det då. Men redan nu, några veckor senare, rapporterar företaget framgångar med den nya sajten. Företagets uppdaterade flagshipstore ska ha haft en tredubblad försäljning de första veckorna i september, jämfört med i fjol. Månadens budgetmål ska ha passerats efter endast två veckor.

- Det är galet kul att se effekten av det långvariga arbetet vi lagt ner på vår nya site och den nya kommunikationsplattformen. Det känns härligt att konsumenten uppskattar det vi har tagit fram för att ge en bättre upplevelse! säger Anton Peterson, e-handelschef på 8848 Altitude.

"Detta är endast början på resan"

Företaget säljer även sina kläder via andra e-handlare, som exempelvis Sportamore. Även i dessa kanaler ska försäljningen ha tagit en skjuts uppåt, vilket tyder på att den nya profileringen gett effekt.

- Det är klart att detta endast är början på resan, men som Anton säger är det roligt att vi redan nu ser effekten av den nya profilen, tillägger Jonas Peterson.

Företaget delger inga konkreta siffror men rapporterar att de ser stora ökningar i både antal besökare, konvertering och i den fysiska försäljningen. Den nya nätbutiken har tagits fram med hjälp av e-handelsleverantören Viskan.

Annons