Tretorn öppnar ny e-handel för B2B-kunder

Räknar med en ökning på 25 procent bland mindre återförsäljare.

Anrika företaget Tretorn, mest kända för sina stövlar och regnkläder, lanserar en ny e-handel för B2B-kunder som tas i bruk efter årsskiftet.

- Tanken är att vi ska nå ut bredare till våra återförsäljare. Med den nya webbshoppen kan de gå in och själva välja vilka produkter de vill beställa istället för att de ska behöva ringa till vår kundtjänstpersonal, säger Vasko Markovski, ekonomichef på Tretorn Sweden AB.

Annons

Företaget räknar med att satsningen ska öka försäljningen med upp till 25 procent bland de återförsäljare som handlar för mindre än 50 tusen kronor om året, detta då den nya satsningen kommer göra det lättare för företaget att nå ut med sitt sortiment.

- Tidigare har vi även haft säljare som varit ute och träffat återförsäljarna och visat delar av sortimentet, men nu kan de själva logga in och se hela sortimentet, säger han.

Tretorn har sedan tidigare en vanlig e-handel som riktar sig till privatpersoner, som dock administreras av en utomstående part.

Annons