Annons

Trumpdräkt fick Partykungen att nå 34 miljoner i oktober Trump bidrog till Partykungens oktober-rekord

Trumpdräkt fick Partykungen att nå 34 miljoner i oktober

2017-11-14 11:18

Samtidigt har antalet returer gått ner med 20 procent sedan förra året.

Att Halloween är Partykungens största e-handelshögtid på året, är kanske ingen nyhet. Redan förra året laddade företaget upp rejält och passerade en omsättning på 10 miljoner bara två veckor in i oktober månad.

LÄS ÄVEN: Säljfest hos Partykungen - över 10 miljoner i oktober 

I år ville man förstås nå ännu längre. Ett annat mål stod dock också på dagordningen: Antalet returer som skräckfesten genererar.

- Vi har under det senaste året jobbat mycket med att få ner returfrekvensen (andel i procent av alla ordrar som skickas som sedan kommer i retur till oss), men trots detta så är det såklart mycket att göra på returavdelningen just nu. Som ett resultat av vårt arbete har vi dock cirka 20 procent färre returer i år jämfört med i fjol, skriver Partykungens grundare och vd Joel Svensson till Ehandel.se

LÄS ÄVEN: Partykungen slår målet - omsätter över 100 miljoner

Det kommer fortfarande en hel del returer till Partykungen.

Annons
Annons

 

Joel Svensson berättar även vilken kostym det var som drog extra i år.

- I år har (inte helt oväntat) den populäraste dräkten varit en kostym föreställandes en person som sitter på Donald Trump:s axlar.

Så vad blev då resultatet?

- Vi lyckades slå ett nytt rekord under Halloween i år (oktober månad 2017) med en försäljning på strax över 34 miljoner kronor, vilket är marginellt upp från förra året, skriver Joel Svensson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

EU-länderna överens om att förbjuda GEO-blocking.

2
Annons
Annons

Stadium låter kunderna beställa direkt från lagret i butik

Snabbare nätverk ska underlätta beställningar direkt i butik.

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Kraftig orderökning under måndag och tisdag.

Säger nej till köphysteri - satsar på

Säger nej till köphysteri - satsar på "Everlasting Friday"

"Underskatta aldrig en underdog".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Youtubes succésyskon tar nästa e-handelssteg.

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Sålde för över 440 miljoner under det senaste kvartalet.

Annons
Annons
Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Och det är e-handeln som lockar.

Sveriges största <nobr>e-handelsdag</nobr> fanns knappt för tre år sedan

Sveriges största e-handelsdag fanns knappt för tre år sedan

Förbered dig på försäljningskaos.

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk <nobr>e-handelsreklam</nobr>

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk e-handelsreklam

Lyckades inte styrka att prissänkningen ägt rum.

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

"Hade du frågat mig i går hade jag inte ens tänkt tanken".

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.