Annons

Trumpdräkt fick Partykungen att nå 34 miljoner i oktober Trump bidrog till Partykungens oktober-rekord

Trumpdräkt fick Partykungen att nå 34 miljoner i oktober

2017-11-14 11:18

Samtidigt har antalet returer gått ner med 20 procent sedan förra året.

Att Halloween är Partykungens största e-handelshögtid på året, är kanske ingen nyhet. Redan förra året laddade företaget upp rejält och passerade en omsättning på 10 miljoner bara två veckor in i oktober månad.

LÄS ÄVEN: Säljfest hos Partykungen - över 10 miljoner i oktober 

I år ville man förstås nå ännu längre. Ett annat mål stod dock också på dagordningen: Antalet returer som skräckfesten genererar.

- Vi har under det senaste året jobbat mycket med att få ner returfrekvensen (andel i procent av alla ordrar som skickas som sedan kommer i retur till oss), men trots detta så är det såklart mycket att göra på returavdelningen just nu. Som ett resultat av vårt arbete har vi dock cirka 20 procent färre returer i år jämfört med i fjol, skriver Partykungens grundare och vd Joel Svensson till Ehandel.se

LÄS ÄVEN: Partykungen slår målet - omsätter över 100 miljoner

Det kommer fortfarande en hel del returer till Partykungen.

Annons
Annons

 

Joel Svensson berättar även vilken kostym det var som drog extra i år.

- I år har (inte helt oväntat) den populäraste dräkten varit en kostym föreställandes en person som sitter på Donald Trump:s axlar.

Så vad blev då resultatet?

- Vi lyckades slå ett nytt rekord under Halloween i år (oktober månad 2017) med en försäljning på strax över 34 miljoner kronor, vilket är marginellt upp från förra året, skriver Joel Svensson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Blev dags att byta ut egenutvecklad lösning.

Annons
Annons
Fraktjätte byter hämtningstid:

Fraktjätte byter hämtningstid: "Flexibilitet är livsviktigt"

Fler order beräknas komma iväg samma dag.

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Pilottestas just nu i Göteborg och Falun.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

I drift lagom till julhandeln.

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

"Jag trodde inte att man skulle behöva uppleva det här i Sverige år 2018".

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Annons
Annons
Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Helgläsning: Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Nya super-vd:n i stor intervju om hur Lindex ska erövra den digitala världen och bli ett globalt märke.

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Inflyttning nästa höst.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta