Twingly lanserar ny tjänst och öppnar i Storbritannien

Twingly lanserar en ny tjänst som riktar sig till e-handlare. Med Blog Manager vill man hjälpa nätbutiker att hitta relevanta bloggare som skriver om deras produkter. Samtidigt ska bolaget etablera sig i Storbritannien, Europas största e-handelsmarknad.

Teknikföretaget Twingly har sedan tidigare ett verktyg kallat Twingly eTrade, som används av bland annat CDON Groups butiker Nelly, Gymgrossisten, CDON och Lekmer. Med eTrade kan nätbutiker visa blogglänkar intill sina produkter så att kunderna kan ta del av bloggarnas omdömen och recensioner.

Nu lanserar Twingly en ny tjänst som riktar sig till e-handlare, Blog Manager. Tanken med tjänsten är att hjälpa e-handlare hitta bloggare som är relevanta för just deras bransch.

Annons

– Som alla vet är e-handeln ett av de starkast växande affärsområdena i dag. Vi ser att blogglänkandet ökar och vi ser därför att det finns ett behov för e-handlarna att få kontroll över länkandet till just deras webbshop. De vill kunna bearbeta bloggarna strukturerat och dra nytta av bloggandet. Det hjälper bloggmanagern till med, säger Twinglys vd, Peter Bláha.

Ytterligare expansion

Blog Manager består av två delar varav den ena, The Blog Box, installeras på e-handlarens produktsida. Väl implementerad letar den automatiskt upp blogginlägg som länkar till produkten. Bloggaren står även med som referens, något som förhoppningsvis ska öka antalet bloggare som vill skriva om och länka till produkten, då de får mer trafik tillbaka.

Den andra delen i Blog Manager är, The Dashboard, som ger en överblick över relevanta bloggare som länkar till, samt nämner e-handlarens varumärke. Man kan även ta del av statistik över de bloggare som skrivit om dem under de senaste tolv månaderna. Via dashboarden får e-handlaren även förslag på bloggare som han eller hon kan kontakta.

I samband med lanseringen passar Twingly också på att öppna upp ett kontor i Storbritannien. Det finns planer på att etablera sig på ytterligare marknader framöver, men först vill man se hur det utvecklar sig i Storbritannien.

– Det är Europas största marknad för e-handel. Vi har en spännande utmaning framför oss, säger Peter Bláha.

 
Källa: Dagens Media

Annons