Tylö nylanserar e-handel efter testperiod

Den nya sajten har bland annat fått bättre betalsystem och möjlighet för kunderna att chatta med företaget.

Ehandel.se skrev i april 2014 om att Tylö skulle lansera en e-handel i samarbete med sina premiumåterförsäljare. Nu har företaget genomfört en testperiod.

- Det är helt korrekt, vi har gjort ett litet test. Vi ville se hur marknaden reagerade på vår e-handel och har fått bra resultat. Därför lanserar vi en ny. Den här är bättre på alla sätt och vis, säger Elias Tilander, marknadskommunikatör för Tylö.

Annons

Den nya sajten ska innehålla ett större produktsortiment och vara mer användarvänlig än den förra. Tylö har satsat på en ny plattform och nu är webbshopen integrerad med företagets webbplats, något den alltså inte var tidigare.

- I slutet av oktober kommer vi att ha hela sortimentet tillgängligt på webben, vi hoppas ju kunna öka vår försäljning rejält, kommenterar Elias Tilander.

Vill ligga i framkant

I vad Tylö i ett pressmeddelande kallar "en konservativ bastubransch" försöker företaget att ligga i framkant vad gäller digital försäljning och marknadsföring.

Varför är det viktigt?

- En stor del av vår kundgrupp är digitala, och genom digital marknadsföring kan vi verkligen pinpointa en målgrupp. Det är intressant särskilt med tanke på försäljningen utomlands.

Har ni planer på att lansera er webbshop i andra länder?

- Just nu finns bara den svenska. Vi får utvärdera den här satsningen innan vi går vidare.

Annons
Annons