UPS är redo att hantera julens e-handelsleveranser

UPS vill inte återuppleva förra årets misslyckande då en kombination av dåligt väder och dåliga förberedelser gjorde att en hel del blev utan sina julklappar. I år ska distributören vara bättre införstådd med e-handelns påverkan på julen och lovar att göra bättre ifrån sig

Förra årets julleveranser gick inget vidare för UPS. Distributören togs på sängen av den växande e-handeln, och den volym av paket som följde. Något som bland annat gjorde att man drog på sig e-handelsjätten Amazons vrede.

I år ska det gå bättre och UPS har bland annat investerat 175 miljoner dollar i förberedelser inför julhandeln. Man kommer också att anställa drygt 95 000 säsongsarbetare. Nästan dubbelt som många jämfört med i julas, då man plockade in 55 000 extra medarbetare. Något som kan behövas då man räknar med en 11 procentig ökning av paketvolymen i december.

Annons

Möjligheter och utmaningar

UPS prognos följer den konkurrenten FedEx släppte förra veckan. Från slutet av november och fram till julafton räknar FedEx med att leverera inte mindre än 290 miljoner paket. En ökning med 8,8 procent jämfört med förra året.

– Vi är fast beslutna i att investera i vårt nätverk, vilket gör att UPS kan kapitalisera på hållbar tillväxt. Jag kan försäkra er att UPS är redo för de möjligheter och utmaningar som vi förväntar oss att möta i år, säger UPS vd, David Abney.



Källa: Internet Retailer

Annons