Annons

Uber fortsätter att flörta med E-handelsleveranser

Uber fortsätter att flörta med E-handelsleveranser

2015-04-29 11:36

Taxi-appen Uber testar en ny leveranstjänst, något som ska göra det möjligt för kunden att få sina nätköp levererade samma dag.

Urb-it, den svenska Uber-inspirerade tjänsten för snabba e-handelsleveranser, ser ut att få konkurrens, av självaste Uber. Taxi-appen ska nämligen ha planer på att expandera sin verksamhet med just snabba leveranser för lokala nätköp.

Enligt sajten TechCrunch är ett pilotprogram, och utbildningen av chaufförer, redan igång med ett mindre antal återförsäljare. Samtidigt ska drygt 400 handlare och varumärken ligga i samtal med Uber om att eventuellt ansluta sig till tjänsten.

– Att experimentera och hitta nya kreativa sätt att använda Uber-appen för att erbjuda ett ännu större värde till våra kunder och chaufförer är en del av livet på Uber, säger en talesperson för Uber.

En separat app

Uber har testat liknande tjänster tidigare, bland annat via e-handelsexperimentet Corner Store där man direkt i deras app kunde e-handla ett mindre urval av produkter. Man levererar även färskvaror via UberFresh och nyligen lanserades UberEats. En tjänst som än så länge finns i Chicago, New York, Los Angeles och Barcelona och kör ut lunch och matbeställningar till kunderna.

Annons
Annons

UberRush är ett annat experiment som utvecklats från leverans med cykelbud till taxibilar. Den sistnämnda använder sig av en separat app vid namn Spring, något som den nya leveranstjänsten också ska göra än så länge och som gör det möjligt för anslutna handlare att koppla ihop tjänsten med sin e-handel.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta