Annons

Underklädeskedja stärker upp med toppnamn från e-handeln Fredrik Runesson, Patrice Lusth och Camilla Sjöholm-Vitasovic

Underklädeskedja stärker upp med toppnamn från e-handeln

2018-06-13 08:23

Har bland annat rekryterat Lykos tidigare CFO.

Kedjan Twilfit, som säljer bland annat underkläder och strumpor via fysiska butiker och e-handel, har under de senaste åren sett en stark tillväxt i den digitala delen av sin försäljning.

LÄS ÄVEN: E-handeln lyfte Twilfit - bästa resultatet någonsin

Framgångarna på nätet har följts av flera e-handelssatsningar i kedjans fysiska butiker. Företaget har bland annat satsat på skärmar i butikerna, och i höstas öppnades en ny flaggskeppsbutik med omni-fokus i centrala Stockholm.

LÄS ÄVEN: Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Annons
Annons

Ansvarar för e-handelssatsning

Sedan dess har det varit lite tystare om Twilfit, vilket kan ha att göra med att företaget har haft fullt upp med anställningsintervjuer. Bolaget har nämligen under de senaste månaderna rekryterat en CFO, en försäljningschef och en Digital Director för att stärka sin organisation.

Ny CFO blir Fredrik Runesson, som närmast kommer från samma roll hos Lyko, där han ska ha varit starkt bidragande till bolagets tillväxt. Uppdraget som Digital Director ges till Patrice Lusth, som har arbetat som Omni-Channel Manager på Filippa K.

- Patrice har gedigen erfarenhet av e-handel och digital transformation från stora internationella organisationer såsom COS och H&M. Hon kommer att ansvara för att driva Twilfits offensiva e-handelssatsning, meddelar företaget.

"Ledningsgruppen komplett"

Runesson och Lusth får sällskap av Camilla Sjöholm-Vitasovic, som lämnar Stadium för att bli försäljningschef hos Twilfit. På sitt förra jobb hade hon titeln Head of Visual and Personal Sales och på sin nya arbetsplats ska hon i första hand öka försäljningen i Twilfits fysiska butiker.

- Nu är ledningsgruppen komplett och består av ett starkt team med erfarenhet från både fysisk och digital handel. Vi kan nu lägga allt fokus på vår målsättning att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear, säger Twilfits vd Kajsa Claesson i en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta