Universell kundvagn rensar nätet på rabattkoder

Honey är ett tillägg för webbläsare som vill göra e-handeln så bekväm som möjligt. Användare får förutom hjälp med att rensa nätet på rabattkoder, även tillgång till en universell kundvagn. Något som gör det möjligt att handla i flera butiker samtidigt och slutföra köpen på några sekunder.

Honey lanserades redan 2012 och den första versionen förenklade för nätkonsumenter genom att hjälpa dem att få tag i rabattkoder på nätet. När tilläget är installerat dyker det nämligen upp en extra knapp i kassan, och vid klick, ser Honey till att skumma nätet efter tillgängliga koder och testar sedan allihopa för att se vilka som ger det bästa priset.

Nu har man lanserat version 2.0 som även innehåller en universell kundvagn. Med uppdateringen får nätshoppare tillång till ytterligare en knapp. Fast denna gång på e-handlarnas produktsidor, en knapp med texten ”Add To Cart”.

Annons

När kunden klickar på knappen så hamnar varan automatiskt i Honeys universella kundvagn. Sen är det bara att fortsätta shoppa vidare i butiken, eller i någon av de andra butikerna som stödjer tilläget. I dagsläget cirka 100 e-handlare.

40 miljoner dollar varje månad

När det är dags att betala klickar man på knappen ”View Cart”, och då poppar det upp ett nytt fönster ovanför den sajt där man för tillfället befinner sig. Honey fortsätter sedan med att hitta den bästa rabattkoden för alla varor i kundkorgen, och fyller automatiskt i den information som de olika återförsäljarna efterfrågar i respektive kassan. Man kan nämligen även spara sin betalningsinformationen i Honey.

Honey hämtar även leveransinformationen för varje butik så att man vet när inköpen dimper ner i brevlådan. För nätbutikerna innebär det ingen större förändring utan det är precis som om kunden handlat direkt på deras sajt. Något som även innebär att användandet av Honey inte kommer inte att påverka saker som lojalitetspoäng, returer eller garantier.

– Allt är precis likadant som om du gick igenom varje enskild kassa manuellt. Vi har helt enkelt automatiserat hela betalflödet på samma sätt som vi har automatiserat processen med rabattkupongerna, säger George Ruan, en av Honeys medgrundare.

Honey ska idag ha runt 900 000 användare som varje månad besöker 72 miljoner produktsidor. Varje månad spenderar dessa 40 miljoner dollar och tjänsten hjälper dem att spara drygt 1 miljon dollar per månad.

 

Källa: TechCrunch

Annons

Annons