Universeum satsar på nytt system från Jetshop

Samma som flera andra stora turistattraktioner.

På upplevelsecentret Universeum i Göteborg laddar man nu som bäst inför semestersäsongen, då många besökare kommer. I syfte att minska köerna säljer Universeum sedan tidigare biljetter via sin e-handel, men tidigare har det krävts ett administrativt arbete och en aktiv insats från personalen för att systemet skulle fungera som det var tänkt.

"Frigör tid för vår personal"

Inför årets säsong tar man därför till ett nytt grepp. Hela e-handeln har därför fått byta plattform till Jetshop Ticket Commerce, vilket man nu hoppas ska både frigöra personal och skapa kortare köer i entrén. 

Annons

- Biljettförsäljningen online frigör tid för vår personal, som istället kan fokusera på att erbjuda besökarna en bättre upplevelse. Det förkortar dessutom kötiderna för samtliga gäster, säger Eric Edblad, försäljnings- och marknadschef på Universeum, i ett pressmeddelande.

Används av Gröna Lund och Liseberg

Vanliga biljetter kommer fortfarande att säljas på plats på Universeum, men målet är att så många som möjligt ska utnyttja möjligheten att förköpa biljetterna online.

Den nya lösningen är utformad för att kunderna även ska kunna köpa årskort och attraktionsbiljetter och sägs vara samma lösning som använts av nöjesfält som Liseberg och Gröna Lund samt semesterattraktioner såsom Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland och Skansen.

"Vi är riktigt glada"

Och från Jetshops sida är man nu glada att även Universeum har valt att gå över till deras tjänst.

- Vi är riktigt glada att även Universeum väljer Jetshop Ticket Commerce som e-handelsplattform för att sälja sina entréprodukter online. Vi har de senaste åren utvecklat en riktigt bra e-handelsplattform för försäljning och digital leverans av entréer, årskort och övriga parkprodukter, tillsammans med de största attraktionerna i Sverige, säger Johan Wiberg, produktägare på Jetshop.

Annons