Utökade alternativ ska ge köpupplevelsen en Boozt

Malmöbaserade nätbutiken Boozt.com satsar på service och kundupplevelse. Genom att erbjuda sina kunder fler alternativ, både när det gäller betalning och leverans, vill man ta ytterligare ett steg mot att maximera kundens positiva upplevelse.

Modebutiken Boozt.com som i somras drog in 55 nya sköna miljoner via en investeringsrunda fortsätter att satsa. Nyligen breddade man sitt sortiment med golfkläder och nu utökar man med nya betalnings- och leveransmetoder.

– Vi vill hela tiden maximera kundens positiva upplevelse. Vi analyserar och förbättrar shoppen ständigt så att den är optimerad för hur våra kunder söker och shoppar kläder på nätet. Nu har vi även förbättrat betalningsalternativen genom att erbjuda direktbetalning på Boozt.com. Betalningsalternativen har alltid haft hög prioritet och Boozt.com erbjuder även sina kunder att betala med faktura med möjlighet att delbetala så väl som betalning genom Paypal och kreditkort, säger Boozt.coms CMO Peter G. Jørgensen.

Annons

Avtal med Posten

Den senaste tiden har det varit en hel del fokus på transportstrejken som till många e-handlares stora glädje fick ett snabbt slut. Om strejken haft något med Boozts beslut att nu även använda sig av Posten för leverans låter vi vara osagt.

Men att ha avtal med flera olika speditörer kan vara en bra säkerhet, speciellt då Posten inte verkade särskilt intresserade av att ta in nya kunder vid tillfälliga problem.

– Den allra senaste nyheten på Boozt.com är att kunden nu kan välja mellan standardleverans via Schenker, leverans med Posten och snabbleverans med UPS. Fördelen med att kunna erbjuda leverans med även Posten är att de levererar en dag snabbare och att kunden har möjligheten att välja mellan ännu fler utlämningsställen, däribland ICA. Dessa fördelar är extremt viktiga för våra kunder och därmed för oss på Boozt.com, säger Peter G. Jørgensen.

Källa: Press

Annons